Blog van Qamel

Infographic Checklist E-mailcampagne 2016

E-mailmarketing: 6 essentiële checks voor een succesvolle e-mailcampagne

E-mail marketing mag dan één van de oudste online kanalen zijn, het is nog steeds een van de meest effectieve. Met e-mail kun je persoonlijk communiceren, zijn er automatiseringsmogelijkheden waardoor lead nurturing steeds makkelijker en effectiever wordt en krijg je inzicht in statistieken en conversiepercentages. Om goede resultaten te behalen is het belangrijk dat je…

LEES MEER
Bureau Computer Leadmanagement

E-mail marketing in de versnelling door B2B lead management

Marketeers in B2B weten dat ze, net als hun collega’s in de B2C, voortdurend tactieken moeten aanpassen. Dat betekent ook dat je soms op een andere manier moet kijken naar B2B e-mailmarketing. Met name de vraag naar leads vertaalt zich anders dan voorheen. Ik zie een duidelijke trend dat B2B marketeers de focus van pure…

LEES MEER
Stoplicht

De nieuwe Gmail blokkeerfunctie: Wat is het en wat betekent het voor e-mail marketing?

Begin september introduceerde Google een nieuw logo. In dezelfde maand kwam Google echter met een andere interessante ontwikkeling in Gmail. Gebruikers van Gmail hebben een nieuwe mogelijkheid om van ongewenste mailings af te komen. E-mail afzenders zijn voortaan te blokkeren. Naast deze update heeft Gmail ook de optie ‘direct afmelden’ beschikbaar gemaakt in haar apps…

LEES MEER
Auto met automatische versnellingsbak

5 manieren om marketing automation en e-mail campagnes goed aan te laten sluiten

Een groot voordeel van e-mail marketing is dat je het kunt automatiseren. Door e-mailings geautomatiseerd te versturen haal je meer resultaat zonder extra mankracht en euro’s te investeren. Daarnaast verstuur je mailings die relevant zijn en op het juiste moment aankomen. Wanneer je overweegt geautomatiseerd mailings te sturen is het van belang een goed onderbouwd…

LEES MEER
lead nurturing via e-mail

Effectievere leadopvolging na beursdeelname met lead nurturing via e-mail op Emerce

Onlangs verscheen op Emerce de leerzame case van Famostar over effectieve leadopvolging na beursdeelname. De beurs Elektrotechniek is een belangrijk tweejaarlijks evenement waar Famostar veel leads ophaalt. Maar hoe zet je deze om in klanten? De combinatie van slimme e-mailmarketing (lead nurturing) en gerichte inzet van het sales team, moest voor betere conversies zorgen.

LEES MEER