Leer van de praktijk van anderen

Waarom zou je opnieuw het wiel uitvinden? Er zijn in Nederland veel organisaties die je zijn voorgegaan. Leer van de praktijk van anderen. De cases gaan over diverse aspecten van e-mail marketing en marketing automation, zoals bijvoorbeeld social media, strategie, lead management en A/B testen.

Regelmatig verschijnen hier nieuwe praktijk cases.

E-mailmarketing cases

Klantcase Wageningen e-mail marketing voor leadconversie
“Hoe kan Wageningen University relevante leads converteren tot ingeschreven studenten met de slimme inzet van e-mailmarketing?” Dit was het vraagstuk en het beginpunt van het traject met Wageningen University. In deze case kun je het traject oftewel het plan van aanpak lezen wat is doorlopen om invulling te geven aan lead nurturing met e-mail voor Wageningen University.
> Lead nurturing met e-mail voor Wageningen University

Klantcase Audivers: E-mail ondersteunt middle of the funnel customer journey
Hoe kun je e-mailmarketing inzetten om een dialoog met je doelgroep aan te gaan? Dat leer je in de case van Audivers waarbij Qamel een e-mail flow heeft ontwikkeld om awareness te creëren bij musea. Lees de case en leer hoe e-mail de middle of the funnel customer journey ondersteunt.
> Hoe wordt een e-mail flow ingezet om awareness te creëren 

Effectieve beursopvolging met lead nurturing
De beurs Elektrotechniek is een belangrijk tweejaarlijks evenement waar Famostar veel leads ophaalt. Maar hoe zet je deze om in klanten? De combinatie van slimme e-mailmarketing (lead nurturing) en gerichte inzet van het sales team, moest voor gerichtere conversie zorgen.
> Van beursbezoeker naar klant met lead nurturing

Krachtige multi-channel aanpak waarbij Jacobs Presentation Partners in de schijnwerpers wordt gezet
Jacobs Presentation Products moest het tot nu toe hebben van het persoonlijke netwerk van Jaap, maar sinds de samenwerking met Qamel wordt ook online klanten binnengehaald. Jacobs maakt daarvoor gebruik van typische inbound marketing principes, een methode die met name in B2B goede resultaten geeft.
> Slimme inbound marketing aanpak zorgt voor leadgeneratie

Het effect van testen design
De manier van presenteren van actieproducten in een promotiemailing heeft grote invloed op de resultaten. Vaak hebben we de neiging een-op-een aan te sluiten bij de presentatie op de website of af te gaan op ons gevoel. Beter is je te baseren op ‘harde’ cijfers.
Lees hoe Technische Unie in de actiemailingen rondom het EK voetbal door middel van een A/B test 202% meer clicks op de actieproducten wist te genereren.
> 202% meer clicks door testen design

Integratie social media en e-mail marketing
Hoe verstevig ik mijn huwelijk tussen Social Media en e-mail marketing? Hoe kun je het beste en meest effectief je e-mail marketing bereik, frequentie en relevantie verbeteren, de conversie verhogen en je adreslijst uitbreiden? Deze vragen kwamen aan de orde tijdens de workshop gebaseerd op de praktijkcase van Marc Oomen (Marnan Modelspoorbouw) die e-mail marketing guru Bert-Jan hield op het congres “Meer klanten met Social Media & ICT”.
> Just married: Social Media & Email Marketing

Gesegmenteerde e-mailcampagnes
Nyenrode Business University implementeerde een slimme drietrapsraket aanpak om studenten binnen te halen. Het segmenteren van de doelgroep, het peilen van behoeften en doortesten van de e-mailcampagne heeft voor een hoog conversiepercentage gezorgd.
> Nyenrode: “Volle MBA klassen door e-mailcampagne”

A/B testen
ICM Opleidingen & Trainingen verstuurt jaarlijks een promo-campagne naar alle (ex-)cursisten om de nieuwe opleidingen onder de aandacht te brengen, de ontvanger kan direct online de nieuwe opleidingsbrochure aanvragen. Op advies van Qamel verstuurde ICM Opleidingen & Trainingen 2 verschillende mailingen (split run) om te testen of de ontvanger een ‘brochure’ wil aanvragen of een ‘cursusgids’.
500 Meer aanvragen door A/B testen

Marketing automation cases

We hebben helaas nog geen marketing automation cases. Regelmatig verschijnen hier nieuwe cases, dus hou de pagina in de gaten.

Alles draait om kennis!
Regelmatig organiseren wij kennissessies over verschillende e-mail marketing onderwerpen. Elk begin is moeilijk.

Qamel helpt je graag op weg in de wereld van e-mail marketing.

Vraag een gratis strategiesessie aan

VOLG ONS