Check hier of jouw organisatie klaar is voor Marketing Automation
Veel organisaties worstelen nog met de gedachten om Marketing Automation in te zetten. Is het niet te duur? Kost het teveel tijd? En levert het mij meer leads op? Terechte vragen als je het ons vraagt. Wanneer Marketing Automation goed wordt toegepast zijn er zoveel voordelen op te noemen dat je je bijna af gaat vragen, waarom zoveel bedrijven nog niet zijn overgestapt op Marketing Automation.
Met onze handige en gratis checklist kun jij eenvoudig nagaan of jij goed voorbereid bent om Marketing Automation succesvol in te zetten.
▢ Doelen en doelstellingen | ▢ ‘Sales ready’ definition | ▢ Keywords | ▢ Set van meetinstrumenten |
▢ Omzet plaatje | ▢ Decision Making Unit | ▢ Content creatie processen, standaarden en methoden. | ▢ Lead scoring aanpak |
▢ Budget marketing automation | ▢ Koopproces | ▢ Contentstrategie | ▢ Samenwerking sales & marketing |
▢ Doelgroepsegmentatie | ▢ Buyer Personas | ▢ Redactionele kalender | ▢ Data onderhoud en clean-up |
▢ Ideaal klantprofiel | ▢ Buying stages | ▢ Marketing automation | ▢ Programma activiteiten & management |
Qamel heeft deze 20 punten checklist in 5 pagina’s uitgewerkt met aandachtspunten per item. Wil jij de volledige uitgewerkte checklist ontvangen? Download dan nu de gratis Marketing Automation Checklist en implementeer of optimaliseer marketing automation in jouw organisatie!
Ben je nog niet zover om met marketing automation te starten en is alleen het versturen van een nieuwsbrief meer dan voldoende? Doe dan onze gratis Quickscan. We controleren jouw nieuwsbrief dan op verschillende onderdelen en geven je practische verbeterpunten.
In onze nieuwsbrief geven we vaker handige tips en trucks om je verder te helpen met je Marketing Automation of nieuwsbrieven. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!