Copywriting ideeën voor nieuwe e-mail content
Om uw denktijd te besparen, komen we met 17 concrete ideeën voor onderwerpen die makkelijk te vertalen zijn naar je eigen branche. De meeste nieuwsbrieven hebben meerdere artikelen. Maar waar schrijf je dan over? Hier zijn wat copywriting ideeën, e-mail marketing.
- Probleem en oplossing
Identificeer algemeen voorkomende problemen en suggereer oplossingen. Pas wel op dat het geen pure promotie voor je eigen diensten / producten wordt.
- Handleiding
Schrijf een gids met weetjes over hoe om te gaan met een specifieke taak of product / service.
- Top tips
Stel een serie tips op die mensen helpen hun werk beter te doen of meer te bereiken met jouw producten / diensten.
- Mening / analyse
Bied een analyse of subjectieve mening over een relevant onderwerp, idee, event, nieuwsbericht, product, onderneming, ontwikkelingen in het vakgebied, etc.
- Voorspel de toekomst
Schrijf een artikel, waarin je de toekomst voorspelt van de sector waarin je actief bent. Helemaal sterk is het als je achteraf evalueert in hoeverre die voorspellingen zijn uitgekomen.
- Horror / ramp verhaal
Schrijf over een moeilijke of rampzalige zakelijke ervaring of beslissing en gebruik het om er lessen uit te trekken. Lezers houden ervan om over andermans problemen te lezen.
- Case study
Produceer een referentieverhaal over je product of dienst. Maak er geen verhaal met alleen maar loftuitingen van, want dan haken de lezers meteen af. Het gaat om het weergeven van details uit de praktijk, het liefst met harde getallen, zodat lezers de informatie naar hun eigen situatie kunnen vertalen.
- Maak gebruik van de seizoenen
Relateer je artikelen aan het seizoen. Zowel in vakantietermen als in zakelijke seizoenen. Bijvoorbeeld: marketing service bureaus geven in deze tijd van het jaar tips voor de inhoud van nieuwsbrieven, zodat hun relaties het volgende jaar alvast kunnen inplannen en budget kunnen claimen.
- Reviews
Overweeg de producten of diensten van anderen te beschouwen. Niet van de concurrentie, want dat wordt al gauw als bevooroordeeld gezien. Behandel bruikbare hulpmiddelen, boeken, en andere zaken waarvan je weet dat je doelgroep ze gebruikt (en die niet concurreren met je eigen producten / diensten).
- ‘The best of’
Kijk af en toe terug en kom met een ‘best of’ nieuwsbrief. Tijdloos materiaal uit de eerste edities bereikte destijds waarschijnlijk veel minder mensen. Zoek uit welke oude artikelen voor veel lezers nog nieuw zijn. Ook handig als reserve materiaal.
- Vragenlijsten
Nuttige content is het lezersonderzoek of verzoek om specifieke feedback. Laat je lezers mede bepalen welke richting de nieuwsbrief uitgaat door ze naar hun behoeften en voorkeuren te vragen. Of vraag ze om hun mening over een specifiek onderwerp. Natuurlijk zijn de resultaten van de surveys ook weer geschikt om over te rapporteren in een volgende editie.
- Event aanbevelingen
Wijs lezers op nuttige seminars, zowel on- als offline: webinars, congressen, workshops e.d.
- Links naar nuttige websites
Bijna iedereen heeft een probleem met tijdsbesteding. Het aanreiken van de meest interessante sites in het internetmoeras wordt gewaardeerd. Wijs mensen door naar websites, artikelen, online hulpmiddelen van derden. Schrijf erbij waarom de link de moeite van het bezoeken waard is.
- Amusante of inspirerende anekdotes, verhalen en quotes
Niet als hoofditem, maar hier en daar als afwisseling in de nieuwsbrief.
- Interviews
Altijd erg sterke content. Het is alsof je een onderwerp kiest en iemand anders het schrijft. Je kunt iemand in je organisatie interviewen, een lezer, een klant of een expert. Onderschat niet de moeite die je erin moet steken.
- Nieuws
Het rapporteren van vaknieuws is veilig, maar het is moeilijk je er mee te onderscheiden.
- Quiz
Tenslotte, geef lezers de kans hun kennis te testen in een interactieve quiz. Een echt fun-item, die u ook kunt koppelen aan uw producten / diensten. Bijvoorbeeld wanneer u gebieden weet te bedenken waar de kennis gebrekkig is en je kunt wijzen op de expertise van jouw organisatie.
Blijf op de hoogte van de laatste updates voor e-mailmarketing en ontvang uitnodigingen voor seminars en webinars in je mailbox. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Een extra check van een e-mail expert is altijd fijn voordat je op de verzendknop drukt. Laat je e-mailcampagne vrijblijvend beoordelen.
Deel dit bericht