E-mail marketing triggers: automatisch resultaat
Creëer meer contactmomenten, relevant, automatisch en voor meer resultaat. Het maken van nieuwsbrieven en promoties kost veel tijd en moeite, maar heb je eraan gedacht dat je ook informatie geautomatiseerd kunt aanbieden.
Hiervoor kun je gebruik maken van zogenaamde triggers. Doordat je het sturen van het bericht afhankelijk maakt van een gebeurtenis of handeling van de ontvanger (klikgedrag, bestellingen, verjaardag e.d.) wordt je e-mail relevanter voor de ontvanger. We noemen ze ook wel event-based triggers. Het e-mail systeem krijgt een signaal om een bericht te versturen.
Soorten triggers
Er zijn verschillende soorten triggers:
- Welkom nieuwe abonnees Stuur een gepersonaliseerde e-mail, zodra ze zich hebben ingeschreven. Bedank ze daarin voor de getoonde belangstelling en geef de voor dat geval toepasselijke informatie over je e-mailprogramma.
- Stuur bevestigingen, herinneringen en opvolgingse-mails Stuur een tevredenheidsvragenlijst na aankoop, maak klanten attent op het verlopen van hun lidmaatschap, of bevestig de ontvangst van een ingevuld webformulier (bijvoorbeeld aanmelden voor een bijeenkomst).
- Tip Sales of accountmanagement als iemand reageert op een aanbieding Laat je collega’s weten wanneer individuele klanten ondersteuning nodig hebben, een voorkeur hebben voor specifieke producten of geklikt hebben op de link “Vraag een demo aan”.
- Verrijk je transactie e-mails Voeg aanbiedingen en marketing boodschappen toe aan je aankoopbevestigingen, facturen, berichten over de verzendstatus en verlengings herinneringen.
- Feliciteer op verjaardagen, feestdagen of andere speciale momenten Stuur wensen en speciale aanbiedingen aan individuele ontvangers, gebaseerd op een datum in hun profiel.
Geen dure programmeurs of consultants nodig
Je hebt geen ondersteuning nodig die je duur moet inkopen. Je kunt meteen zelf aan de slag.
- Maak een trigger bericht voor jouw specifieke situatie
- Beslis aan wie het verstuurd moet worden Formuleer de criteria: bijvoorbeeld, ontvangers die zich na 1 januari hebben ingeschreven en die de pagina “Bedankt voor het inschrijven voor onze webinar” op je website hebben bezocht.
- Beslis wanneer het verstuurd moet worden Stuur de e-mail zodra een ontvanger aan de criteria voldoet of na een bepaalde periode. Stuur bijvoorbeeld na 7 dagen een herinnering aan de inschrijvers van het webinar.
- Gebruik een API API staat voor Application Programming Interface en bestaat uit een serie programmeer-commando’s. De e-mail API maakt het mogelijk automatisch berichten te maken en versturen.
Blijf op de hoogte van de laatste updates voor e-mailmarketing en ontvang uitnodigingen voor seminars en webinars in je mailbox. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Een extra check van een e-mail expert is altijd fijn voordat je op de verzendknop drukt. Laat je e-mailcampagne vrijblijvend beoordelen.
Deel dit bericht