Apple maakt open ratio’s onbetrouwbaar met Mail Privacy Protection
Apple heeft met hun Mail Privacy Protection de open ratio’s onbetrouwbaar gemaakt. Daarom worden deze in de rapportages van SharpSpring niet meer meegenomen.
Apple Mail Bot Opens worden uitgefilterd
Om de rapportages beter aan te laten sluiten op de werkelijkheid, worden deze niet-menselijke opens niet meer meegeteld. Dit geldt zowel voor de e-mail rapportage als voor de Life of the Lead gebeurtenissen.
De filtering die SharpSpring toepast, geldt met terugwerkende kracht. Ook rapportages uit het verleden tonen nu gefilterde resultaten.
E-mail engagement meer baseren op kliks dan opens
In een eerdere blog Apple maakt met Mail Privacy Protection open ratio’s voor e-mail onbetrouwbaar schreef ik al over de effecten.
Het belangrijkste advies blijft: kijk meer naar de kliks en minder naar de opens.
Tenslotte
SharpSpring heeft een helpdesk artikel Why did my open rate drop gemaakt over Apple’s Mail Privacy Protection en de Email Engagement Bot filter.
De laatste paragraaf daarvan gaat over ‘Best Practices for Tracking Engagement’. Daarin geven ze het advies:
- Als je nu nog vertrouwt op open ratio’s, schakel dan over op klik ratio’s of conversie ratio’s.
- Klik ratio’s blijven een betrouwnare methode om user engagement te meten.
- Gebruik ook voor je lead scoring geen open ratio’s meer, maar richt je op kliks.
Wil je aan de slag gaan om doelstellingen te formuleren en actieplannen te maken om het rendement op jouw e-mailings te verbeteren? Vraag dan een gratis strategiesessie aan. We helpen je graag op weg!