Hoe kun je samen vooruit? Dat is wat wij ons bij Qamel continu afvragen. Wij zijn ervan overtuigd dat je elkaar kan inspireren, door ervaringen met elkaar te delen. Dit gebeurde ook dinsdag 16 april jl. te Nieuwegein. Twee keer per jaar organiseert Qamel een SharpSpring-inspiratiesessie voor haar klanten. Dit om van elkaar te leren, klanten te triggeren vervolgstappen te ondernemen en hun marketing automation naar een volgend niveau te tillen.

De sessie werd afgetrapt met het behandelen van de nieuwste en toekomstige updates van SharpSpring:

Nieuwe ontwikkelingen bij SharpSpring

  1. Task Manager is vernieuwd; een overzichtelijke to-do lijst van je (dagelijkse) taken en reminders. Ook bellen en mailen gaat direct vanuit de Task Manager en maakt de follow-up gemakkelijk.
  2. Meetings (komt eraan); SharpSpring Meetings geeft prospects de mogelijkheid om meetings in te plannen met Sales. Via de interface kan de afspraak worden gewijzigd.
  3. Sales automation; het automatiseren van opportunities, taken, reminders, meetings en emails. Komt volgend kwartaal en er moet extra voor betaald worden. Komt volgend kwartaal en moet extra voor betaald worden.

SharpSpring en Qamel goed beoordeeld door deelnemers

De deelnemers geven Qamel een 7,7, een prachtig cijfer waar wij trots op zijn! Ook SharpSpring werd goed beoordeeld met een 7,3.

De belangrijkste SharpSpring thema’s

De deelnemers hebben van te voren aangegeven welke thema’s het meest relevant zijn. Op basis daarvan zijn drie thema rondes zogenaamde ronde tafels ingevuld. Ieder deel werd ingeleid door één van de deelnemers die zijn ervaringen/cases deelde. Daarna ontstonden levendige discussies met elkaar over de do’s en don’ts. Het is gaaf om te zien hoe divers en creatief de oplossingen zijn die klanten voor elkaar bedenken. De volgende onderwerpen zijn besproken in de roundtables:

  • Leadnurturing: Het inrichten van de perfecte workflow. Op welke manier en hoeveel flows het best ingezet kunnen worden om de conversie te verhogen. Lees in onze blog meer over de onmisbare marketing automation workflows.
  • Salesmanagement: Het motiveren van sales om samen te werken met marketing op het gebied van SharpSpring. De ‘juiste’ indeling in de verschillende pipeline-fases.
  • Leadgeneratie: Het optimale gebruik van SharpSpring campagnes onder andere middels landingspagina’s en UTM-codes. Het inzicht in kosten per lead en ROI van marketing-inspanning.

Op elk onderwerp kwamen wel een paar verrassende verbeterpunten naar voren, van manieren om tracking voor bepaalde formulieren uit te schakelen tot een lijst met ideeën voor leadgeneratie. De sessie werd afgesloten met een gezonde lunch waarin de deelnemers van verschillende organisaties verder kennis en ervaringen deelden. De deelnemers gingen ‘goed gevuld’ huiswaarts boordevol kennis en inspiratie.

Kennis delen over SharpSpring: key to success

Het leuke aan ronde tafel aanpak is dat deelnemers vrij kunnen praten over onderwerpen, omdat de deelnemers bereid waren om hun ervaringen en uitdagingen met anderen te delen kan iedereen ervan leren.

Dit is wat deelnemers in de evaluatie met ons deelden:

  • “Leuke kennissessie! Heel fijn om ideeën van anderen te horen. Biedt nuttige info voor onszelf.”
  • “Gelegenheid bieden voor interactie/ervaring/idee opdoen m.b.t. SharpSpring”
  • “Goede technische uitleg van campagnes in SharpSpring”

Wil je ook weten wat Qamel kan betekenen voor jouw marketing automation op zowel strategisch als tactisch niveau? Vraag dan een gratis 100 minuten sessie aan!