Marketing Automation Learnings Februari 2020
In deze editie:
- Vier componenten voor effectief lead management
- 2019 E-mailmarketing statistieken
- (Online) Educatie Marketing: Best seller die je moet lezen! Hubspot Academy & Podcasts: Future of Marketing.
- SEO: 17 concrete contentmarketing tips voor meer website verkeer
- 27 voordelen van Marketing Automation
- Goede doelen Marketing Automation
Vier componenten voor effectief lead management
Zonder het managen van leads raak je deze kwijt. Volgens Mike Geller is het een proces met vier componenten: Shared Vocabulary, Set Expectations, Clear Accountability en Constant Communication.
De vier onderdelen van het procesAuteur: Mike Geller | 10 minuten | Leadmanagement | Engels
Bron: Oracle
2019 E-mailmarketing statistieken
AWeber heeft 1000 e-mails geanalyseerd van 100 topmarketeers. Hun emailstrategieën gaan connecties aan met duizenden leads en de opbrengsten lopen ver in de miljoenen. Veel met goede resultaten, zoals 80% open rates en 30% CTR. Wat zijn de belangrijkste inzichten van AWeber over deze topmarketeers?
Gebruik hun belangrijkste inzichtenAuteur: Liz Willits | 15 minuten | E-mailmarketing| Engels
Bron: AWeber
Test je e-mail(marketing)
Natuurlijk wil je je als marketeer écht verdiepen in de materie van marketing automation. Maar ook je algemene marketing kennis moet af en toe aangescherpt worden..
- THIS IS MARKETING: Een bestseller van marketing guru Seth Godin [Bron: Seth’s blog]
- HubSpot Academy: “thought leader” in inbound marketing [Bron: Hubspot]
- Podcasts: Future of Marketing [Bron: OkDork]
SEO: 17 concrete contentmarketing tips voor meer website verkeer
Zoals je misschien al gemerkt hebt, zijn wij groot fan van Brian Dean van BackLinko. Deze SEO expert publiceert regelmatig diepe praktische tips, tactieken en strategieën.
Nu ook weer handigheidjes waarmee je direct aan de slag kunt.
27 voordelen van Marketing Automation
Meer dan 20 jaar geleden werd de eerste webinar geïntroduceerd door Microsoft en Xerox. Wie had toen gedacht dat dit zo succesvol zou zijn? De webinar is de afgelopen tijd veranderd. Wat is er nu belangrijker dan engagement met de lead/klant? Deze blog legt uit waarom een webinar altijd een goed idee is en wat recent veranderd is.
27 redenen om aan de slag te gaan met MAAuteur: TechFunnel | 12 minuten | Marketing Automation| Engels
Bron: TechFunnel
Goede doelen Marketing Automation
Bedanken en welkom heten, een belangrijk onderdeel voor goede doelen. De juiste informatie bij de donateur kan zorgen voor 15 tot 50 procent retentie, de moeite waard toch? Waar moet je beginnen en waar let je op?
Lees over de toekomst van fondsenwervingAuteur: Patricia Heemskerk | 7 minuten | Goede doelen | Nederlands
Bron: De toekomst van fondsenwerving