Marketing Automation Learnings Januari 2020
In deze editie:
- Marketing Automation trends 2020
- Samenwerking Marketing en Sales door Buyer Journey
- Test je e-mail(marketing): de top 10 e-mailclients december 2019, responsive design is noodzakelijk, test-tools voor e-mails.
- De top 8 E-mail Campagnes van Hubspot & Litmus
- The Changing Role of Webinar
- E-mailadressen omzetten naar Opt-in
Marketing Automation trends 2020
Uit drie artikelen van DigitalEdge, WebEngage en Chatbotize kwam ik tot de volgende conclusie:
- Betere en meer engagement door/met gepersonaliseerde (behoeften en gedrag) content
- Machine learning en datavoorspelling
- Chatbots
Auteur: Priyam Jha | 12 minuten | Trends 2020 | Engels
Bron: WebEngage
Samenwerking Marketing en Sales door Buyer Journey
Drift timmert aan de weg met ‘conversational marketing’, in een paper van negen pagina’s wordt uitgelegd welke drie stappen je moet ondernemen om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren met inachtneming van de buyer journey.
Lees Jon Millers “Next Big Prediction”Auteur: Drift | 15 minuten | Sales-Marketing Alignment| Engels Bron: Drift + LeadMD
Test je e-mail(marketing)
Kijk een aantal keer per jaar welke e-mailclients het meest worden gebruikt! Het is namelijk van belang dat je e-mails goed worden weergeven om de juiste boodschap over te brengen voor het beste resultaat. Controleer vervolgens met de juiste tools of de e-mails goed worden weergegeven.
- De top 10 e-mailclients van december 2019? [Bron: Litmus]
- Responsive design is geen luxe maar noodzaak [Bron: Email on Acid]
- Test-tools: Litmus vs E-mail on Acid [Bron: Fedingo]
De Top 8 E-mail Campagnes van Hubspot & Litmus
Hubspot, één van de grootste in marketing automation software. Litmus, grootheid in template en campagne testen. Hubspot en Litmus vertellen in deze paper de crux van de acht beste e-mailcampagnes ooit! Wat maakten de campagnes van deze organisaties succesvol? Wat zijn de inzichten die zij uit deze campagnes haalden?
Schrijf je in voor ‘The Marketing Analytics Intersect’The Changing Role of Webinar
Meer dan 20 jaar geleden werd de eerste webinar geïntroduceerd door Microsoft en Xerox. Wie had toen gedacht dat dit zo succesvol zou zijn? De webinar is de afgelopen tijd veranderd. Wat is er nu belangrijker dan engagement met de lead/klant? Deze blog legt uit waarom een webinar altijd een goed idee is en wat recent veranderd is.
Lees waarom webinars belangrijk zijnAuteur: Jim Somers| 3 minuten | Webinar| Engels Bron: MarTechAdvisor
E-mailadressen omzetten naar Opt-in
Iedereen wil toch inschrijvers die meer converteren? De zoektocht naar nieuwe inschrijvers is een pad dat elke organisatie moet onderzoeken, echter is dit wel één van de duurste oplossingen. Gelukkig zijn er meerdere wegen naar Rome om de organisatiedoelen te behalen en het e-mailpotentieel te maximaliseren.
Lees hoe je e-mailadressen converteertAuteur: Kaiti Gary | 7 minuten | Conversie | Engels Bron: Oracle