Marketing Automation Learnings Maart 2020
In deze editie:
- B2B Buyer Persona en Marketing Automation: een goed koppel
- Landingspagina’s
- De beste e-mailfrequentie
- 20 manieren om je e-mailmarketing statistieken te verbeteren
- De 10 beste tools om relevante keywords te vinden voor SEO
B2B Buyer Persona en Marketing Automation: een goed koppel
Marketing automation geeft je de mogelijkheid om veel gerichter interactie aan te gaan met je leads en klanten door in te spelen op hun gewoonten, voorkeuren en demografische gegevens. We schetsen waarom en hoe je persona in marketing automation moet inzetten in B2B omgevingen.
Buyer Persona voor Marketing AutomationAuteur: Bert-Jan van Rein | 15 minuten | Buyer Persona | Nederland
Bron: Qamel
Landingspagina’s
Eén van de belangrijkste onderdelen van marketing is het goed inrichten van je landingspagina’s. Hierop genereer, activeer en converteer je leads. We hebben daarvoor drie interessante artikelen voor je gevonden waarmee je jouw landingspagina’s kan optimaliseren. De pagina’s moeten tenslotte goed “landen”.
- Dienstenpagina optimaliseren voor Hiqh-Quality leads! [Bron: Getresponse.com]
- Software as a Service (SaaS) landingspagina’s in 2020 [Bron: Hubspot]
- Landingspagina’s voor Marketing Automation [Bron: Qamel]
De beste e-mailfrequentie
Hoe frequent moet ik mijn inschrijvers mailen? Dat is zonder twijfel één van de meest gestelde vragen aan (e-mail)marketingbureau’s. Het snelle antwoord? Als je content relevant is, maakt de frequentie niet uit. Maar is dit wel zo?
Hoe weet ik wat voor mij de beste frequentie is?20 manieren om je e-mailmarketing statistieken te verbeteren
Er zijn geen afkortingen of geheime trucjes in e-mailmarketing. Als je positieve ROI wilt genereren moet je je e-mailstatistieken verbeteren. In deze gids heeft GetResponse 20 ideeën verzameld om je statistieken te verbeteren. Het geeft je een mindset om te starten met het testen van e-mails in jouw organisatie.
Verbeter met 20 manieren e-mailstatistiekenAuteur: GetResponse | 20 minuten | E-mailmarketing | Engels
Bron: GetResponse
De 10 beste tools om relevante keywords te vinden voor SEO
Oké, oké, nu weten we het wel; de sleutel voor succesvolle SEO is de focus op long-tail keywords (i.e. drie á vier trefwoorden bestaande uit de strekking van je artikel/blog). Deze genereren minder webverkeer maar juist meer conversie. Specifieke relevantie is de meest belangrijke factor tot succes. Daarvoor heb je wel de juiste trefwoorden nodig!
10 beste tools voor keywords volgens HubSpotAuteur: Lindsay Kolowich | 15 minuten | SEO | Engels
Bron: HubSpot