Marketing Automation Learnings November 2019
In deze editie:
- Visuele voorbeelden van de B2B Buyer Journey in kaart te brengen
- De nieuwe rol van B2B marketing, wat is de volgende voorspelling?
- E-mail Marketing optimaliseren door AB-testen, From-name verbetering en een opvallende onderwerpregel
- De beste nieuwsbrief over data analyse (Occam’s razor)
- The Reinvention of Modern Email Marketing
- MQL’s genereren door het aanpassen van de huidige SEO-strategie.
14 visuele voorbeelden om de B2B Buyer journey in kaart te brengen
Het visualiseren van de B2B Buyer Journey, beginnend bij interesse en richting verkoopselectie en conversie, is een must bij het ontwikkelen van een succesvol online marketing programma. Maar hoe breng je dit precies in kaart? Hoe komen leads in mijn B2B-winkel?
Bekijk de 14 visuele voorbeelden van de perfecte Buyer JourneyAuteur: Derek Ekmond | 15 minuten | Buyer Journey | Engels
Bron: KoMarketing
De nieuwe rol van B2B marketing, wat is de volgende voorspelling?
Jon Miller voorspelde marketing automation al 13 jaar geleden. In de afgelopen 13 jaar is het aankoopproces binnen de B2B erg veranderd. Echter, organisaties en tools veranderen nog niet mee. Volgens Jon Miller (2019) is de huidige B2B in 2020 een scheepswrak. Marketeers moeten de zeilen van het schip aanpassen om mee te gaan in de veranderingen!
Lees Jon Millers “Next Big Prediction”Auteur: Jon Miller| 10 minuten | Lead Nurturing| Engels
Bron: LinkedIn
E-mail Marketing optimaliseren
E-mail is een belangrijk kanaal voor het invullen van je marketing automation strategie. Ik heb verschillende blogs voor je uitgezocht om je e-mails te optimaliseren. Hoe zorg je ervoor dat je e-mails het best converteren en het meeste resultaat opleveren?
- 5 A/B-testen in e-mail: Wat werkt het best? [Bron: Frankwatching]
- From-name strategieën zorgen voor optimaal resultaat. [Bron: Oracle]
- 4 Tips voor een opvallende onderwerpregel. [Bron: Qamel]

Occam’s razor – Avinash Kaushik (Data analytics guru)
Ons vakgebied kent een aantal specialisten die keer op keer aantonen dat ze verstand van zaken hebben. Deze keer laat ik je kennismaken met Avinash Kaushik. Deze analytics guru schrijft al 13 jaar boeken en de Blog “Occam’s razor” over data analyse en gerelateerde marketing onderwerpen. Zijn artikelen zijn lang, propvol leermomenten en niet altijd gemakkelijk te lezen.
Wekelijks verstuurt Avanash zijn nieuwsbrief ‘The Marketing Analytics Intersect’ waarin hij zijn nieuwe kennis en inzichten deelt: “They’ll cover tips about your career, quick tips about reports or metrics, an occasional rant about marketing craziness, frequent praise of clever digital marketing (and why it’s clever), and I’ll also include an occasional social media post so you have it handy here.”. De nieuwsbrief artikelen staan niet online en zijn zeer de moeite waard!
Schrijf je in voor ‘The Marketing Analytics Intersect’The Reinvention of Modern Email Marketing
E-mailmarketing wordt al jaren lang erkend als top marketingkanaal. Maar hoe zorg je ervoor dat het de aankomende jaren ook een top marketingkanaal blijft? Lees de 7 tips waar ook ik gebruik van maak.
Wat zijn de tips?Auteur: Simms Jenkins| 8 minuten | EMM| Engels
Bron: Forbes Agency Council
Genereer meer MQL’s in combinatie met je SEO-strategie
Marketing qualified leads (MQL’s) genereren met een Search Engine Optimization campagne blijft een uitdaging voor B2B marketeers. Leads komen op de SEO-pagina, maar hoe zorg je voor conversie?
Lees over het onderzoek.Auteur: Derek Edmond | 7 minuten | Conversie | Engels
Bron: KoMarketing