SharpSpring update 2017HJ2
Waarom wij zo enthousiast zijn over het marketing automation pakket SharpSpring? Het is een partij die continu bezig is met innovatie en verbetering van de software. Heb jij bijvoorbeeld al kennis gemaakt met nieuwe SharpSpring functies zoals de visual workflow builder, de company utilization score en de meer uitgebreide Adwords rapportages? Tijd om je een update te geven..
Visual workflow builder: de journey in beeld
Een nieuwe feature binnen SharpSpring is de zogenaamde visual workflow builder. Het was natuurlijk al mogelijk om taken en workflows (sinds kort ‘groepsacties’ of ‘action groups’ in het Engels) aan te maken. Nieuw is dat dit nu allemaal visueel een stuk aantrekkelijker en overzichtelijker gaat worden in SharpSpring. Door klikken en slepen maak je lead journeys zichtbaar.
Hieronder delen we alvast een screenshot van hoe de visual workflow eruit ziet in SharpSpring. Door middel van de ‘branching workflows’, is het mogelijk dat er meerdere acties uit een originele trigger ontstaan. De huidige workflows worden niet automatisch overgezet naar een visuele workflow, deze moet je dus opnieuw aanmaken als je met de visuele workflow builder aan de slag gaat.
De visuele workflow wordt vanaf eind juli 2017 uitgerold in SharpSpring. Je kunt hem dan vinden onder het kopje ‘Automation’.
Company Utilization Score
Deze score heb je misschien al wel in SharpSpring voorbij zien komen, de Company Utilization Score. SharpSpring kent een percentage toe (en een bijbehorend dier) en laat zien in hoeverre je al gebruik maakt van de mogelijkheden van SharpSpring. Zo zijn wij bijvoorbeeld een draak, met een score van 98%! De utilization score maakt het gemakkelijk om in een overzicht te zien of er nog mogelijkheden zijn in SharpSpring die je nog niet optimaal benut.
Zo deelt SharpSpring je in bij een diersoort (sprinkhaan, konijn, tijger of draak) bij een hogere score voor landingspagina’s, lead scoring, e-mail gebruik, automation, personas, sales en andere aspecten. Welk dier ben jij?
Kleine, maar handige nieuwe SharpSpring functies
Naast deze veranderingen is SharpSpring ook dagelijks bezig met kleine verbeteringen aan het platform. Hieronder noemen we bijvoorbeeld wat zaken die de afgelopen maanden (juni/juli 2017) zijn verbeterd:
- De Adwords rapportage bevat nu additionele data zoals totale impressies, totale conversies, gemiddelde positie en biedingen voor de eerste pagina;
- Het is nu mogelijk om bulk aanpassingen te maken voor de rol van ‘lead owner’ in de contactmanager;
- Ook is het traffic sources report aangepast (onder ‘Statistieken’), met een duidelijker overzicht uit welke bronnen leads komen (organisch, referrals, social media, e-mail marketing, betaald, direct verkeer).
- Wanneer je een reminder in SharpSpring invoert is er nu optioneel de mogelijkheid om gelijk een agenda uitnodiging te sturen.
Wil je op de hoogte gehouden worden van de vernieuwingen in SharpSpring? Houd dan de Qamel blog in de gaten.
Enthousiast geraakt over SharpSpring? Bekijk hier dan nog even alle voordelen van deze marketing automation software.
Meer weten over de SharpSpring diensten die wij aanbieden, zoals trainingen, ondersteuning bij SharpSpring e-mail, automations, import en synchronisaties?