Constant Contact doet overname

Contant Contact neemt SharpSpring over
Op 22 juni 2021 werd de overname van SharpSpring door Constant Contact aangekondigd. En op 1 september kwam de melding dat de overname afgerond was. Een goed moment om te kijken wie Constant Contact is en of het invloed heeft op de producten en diensten van SharpSpring.
Constant Contact een speler van formaat
Met het hoofdkwartier in Waltham, Massachusetts (USA), met ruim 1.000 medewerkers en bijna 500.000 klanten is Constant Contact een grote speler in e-mail marketing voor SMB (MKB). Naast e-mail selfservice bieden ze ook tools voor websites, enquêtes, eCommerce en coupons. Constant Contact behoort tot de top-10 Email Marketing Service Providers.
Waarom een overname van SharpSpring?
We weten natuurlijk al heel lang dat er consolidatie plaatsvindt in de wereld van marketing software. MailChimp is in september overgenomen door Intuit, Survey Monkey haalde in 2014 flink kapitaal op en nam aan de lopende band concullega’s en aanverwante leveranciers over. De laatste overnames uit 2019 zijn Usabilla (Amsterdam) en GetFeedback (San Francisco).
En zo zijn er honderden overnames in de “marketing technology stack” (MARTECH) bedrijven.SharpSpring is lang beursgenoteerd geweest, maar een kleinere speler in marketing automation en CRM. Het nam zelf in 2019 Perfect Audience over. Het verbaast ons niets dat SharpSpring nu overgenomen is.
Er verandert niets voor klanten van SharpSpring
Constant contact gelooft in het “agency model” van SharpSpring. Er wordt gesproken over de potentie voor bureaus om klanten van Constant Contact te bedienen. Maar verder is de boodschap simpel: er verandert niets voor klanten van SharpSpring.
In het bericht van 1 september 2021 van Frank Vella, CEO, Constant Contact wordt dit nog een keer bevestigd: “While we expect to offer new products and services in the future, at this time pricing and access to customer support are not changing”. Er is een FAQ gemaakt waarin een en ander toegelicht wordt.
Qamel vindt de overname logisch en volgt de ontwikkelingen op de voet
De producten van de twee partijen sluiten goed aan:
- SharpSpring kan uitbreiding van e-mail marketing en eCommerce functies goed gebruiken.
- Constant Contact krijgt CRM-functies en remarketing erbij.
Als de producten zo gaan integreren, dan wordt de markt voor beide partijen groter. Enerzijds kan SharpSpring eCommerce bedrijven beter helpen en anderzijds kan Constant Contact klanten in B2B bedienen met CRM.
Het is moeilijk te voorspellen wat er gaat veranderen. Het feit dat Contant Contact de overnemende en grotere partij is kan nog voor verrassingen zorgen. Die zullen eerder ten nadele van de bureaus zijn dan voor de eind-klanten. Als de software zich goed ontwikkelt, zal het voor klanten goedkoper worden en meer functies bevatten.
Heb je vragen over de overname door Constant Contact, neem contact met ons op.
SharpSpring – All-In-One Revenue Growth Platform
Constant Contact – Email marketing and more, made easy
Blijf op de hoogte van de laatste updates voor e-mailmarketing en ontvang uitnodigingen voor seminars en webinars in je mailbox. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Een extra check van een e-mail expert is altijd fijn voordat je op de verzendknop drukt. Laat je e-mailcampagne vrijblijvend beoordelen.
Deel dit bericht