Blog van Qamel

Strategie ROI e-mailmarketing

Strategie voor een hogere e-mail marketing ROI: 3 tactieken

E-mail marketing levert 40 keer het geïnvesteerde bedrag op volgens de Amerikaanse DMA (Direct Marketing Association). Veel meer dan PPC campagnes als banner advertenties (2 keer) en keyword advertenties (17 keer). Denk je dat jouw organisatie deze ROI benchmark haalt? Als je de juiste e-mail marketing strategie volgt en je focust op 3 tactieken zul je…

LEES MEER
7 punten voor optimale deliverability

E-mail deliverability: 7 punten voor een e-mail leverancier evaluatie

Je hebt prachtige relevante content, een krachtige onderwerpregel en goed onderhouden adreslijst met toestemming om te mogen e-mailen. Dan kan er toch niks meer misgaan? De meeste marketeers rekenen erop dat als je een mailtje verstuurt, deze ook vanzelfsprekend aankomt bij de ontvanger. Niks is minder waar. Er zijn vele factoren die bepalen of een…

LEES MEER
3 Email marketing tips

3 Praktische tips e-mail marketing met meer resultaat

Maar liefst 67% van de marketeers verwacht een stijging van het e-mail marketing budget in 2012 ten opzichte van 2011 (MarketingSherpa, 2012). Ondanks de aandacht die het krijgt, blijkt het voor veel marketeers in de praktijk een uitdaging om e-mail marketing effectief in te zetten. Volgens onderzoek van Email Marketing Census (2011) focust de e-mail…

LEES MEER
Handen schuddend via beeldschermen

Welkom serie e-mail: effectief en kostenbesparend!

Een eerste indruk kun je maar één keer maken. Met behulp van een doordacht welkomstprogramma zorg je ervoor dat deze eerste indruk meteen ‘spot on’ is. Toch zijn er weinig organisaties die gebruik maken van een welkomstbericht of -serie per e-mail. Een gemiste kans. Onderzoek wijst uit dat welkomstberichten het best worden geopend en de…

LEES MEER