Blog van Qamel

Preference center: het geheime wapen tegen uitschrijvingen

Als e-mailmarketeer wil je relevante  e-mail met de juiste frequentie op de juiste tijd naar de juiste persoon te sturen. Met marketing automation is dit goed te realiseren. Maar hoe goed jouw mails ook zijn, er zijn altijd een aantal abonnees die jouw mails niet meer willen ontvangen en uitschrijven. Als men voorkeuren kan opgeven,…

LEES MEER
Content marketing

Wat elke marketeer moet weten: verschil in Demand en Lead Generation

“In 2019 gaan we door content marketing 20% meer leads genereren. Met deze demand generation strategie gaan we omzet verdubbelen.” Staat dit in jouw marketingplan voor 2019? Als je als marketing manager of sales manager je strategie communiceert, zorg er dan voor dat je terminologie goed gebruikt. Vaak hoor ik dat demand generation en lead…

LEES MEER

Kennissessie SharpSpring: klanten leren van klanten

Wat gebeurt er wanneer je een selecte SharpSpring klanten van Qamel in een kamer plaatst? Een zeer geslaagde inspiratiesessie waarin klanten elkaar proberen te helpen met het begrijpen en inzetten van SharpSpring. Dit gebeurde op 30 oktober j.l. toen we bij Qamel zo’n sessie organiseerde. Qamel organiseert regelmatig kennissessies om klanten van elkaar te laten…

LEES MEER

Uw partner in marketing automation en e-mailmarketing

Bouw jij zelf je huis van de grond op? Waarschijnlijk niet. Misschien bezit je wel de kennis om een onderdeel te realiseren; de leidingen, het stucen of verven, maar om echt alle onderdelen zelf te doen, wordt erg lastig. Met het groeiende belang van online marketing, heeft bijna ieder bedrijf tegenwoordig een eigen marketing afdeling.…

LEES MEER

5 uitdagingen in marketing automation (en tips om ze te verslaan)

Vorige week heb je het stappenplan van mijn collega Elin in ons blog kunnen lezen om te starten met marketing automation. In dit vervolg duiken we verder in op de uitdagingen die marketing automation biedt wanneer er eenmaal mee gestart is. Want zelfs al wordt het stappenplan exact gevolgd, gaandeweg komt iedereen uitdagingen tegen die…

LEES MEER

Starten met marketing automation voor B2B

Iedereen praat over marketing automation, het is dè trend van 2018. Sommige mensen denken dat het alleen gaat om het automatiseren van de marketing. Bij Qamel koppelen we er een doel aan: “Het automatiseren van marketing processen, met behulp van software, om leads en prospects door de customer journey te loodsen” Het voordeel van marketing automation…

LEES MEER