SharpSpring gaat Social
Social media is een onmisbare koppeling in marketing automation software. SharpSpring speelt hierop in met de introductie van SharpSpring Social. Daarmee voegt SharpSpring een belangrijke set features toe waarmee marketeers vanuit één applicatie analyse, automation, en social media kunnen aansturen en bewaken.
Deze “complete set social media management tools” biedt de mogelijkheid om vanuit SharpSpring ook via social media relaties met klanten op te bouwen en te onderhouden. Wij geven je in deze blog vast een voorproefje op de tool die wordt gelanceerd.
75% van de marketeers geeft aan dat een social media tool in SharpSpring waardevol is.
SharpSpring Social belooft alles wat je verwacht van een social management tool. Het biedt meer dan Hootsuite en is gaat de competitie aan met HubSpot. Zo biedt SharpSpring marketing automation mogelijkheden op basis van social media activiteit en de social media geschiedenis in het overzicht van een lead waar HubSpot dit niet doet. En dan is SharpSpring nog bezig met de Publishing approvals, Content Curation en de Social Analytics.Wanneer deze zijn gelanceerd wint SharpSpring het van HubSpot op basis van beloofde functionaliteiten.
Om een overzicht te geven zijn de basismogelijkheden van SharpSpring Social op een rijtje gezet:
Publiceer
Creëer, plan en publiceer berichten op Facebook, LinkedIn en Twitter.
Monitor
Volg belangrijke conversaties op jou sociale media, blijf op de hoogte van hashtags, keywords en profielen van je concurrenten.
En dit zijn de social media functies in combinatie met marketing automation:
Automatiseer
Creëer triggers op basis van social media activiteiten. Verstuur opvolg e-mails met relevante content of stuur een notificatie wanneer een lead engagement toont.
Track
Werk met leadscoring op basis van likes, retweets of andere social media activiteiten en zie deze interacties terug op de tijdlijn van de lead. Daarnaast kun je door volgbare links te gebruiken de invloed van je campagne direct inzien in SharpSpring Social.
Meet
Bekijk de ROI van je social marketing activiteiten van het begin tot het eind. Evalueer de effectiviteit door campagnes toe te wijzen aan aparte social posts.
Geïntegreerde content kalender
In de lanceringscampagne voor de social tool biedt SharpSpring ook een nieuwe content kalender waarmee je een gemakkelijk overzicht hebt van je ingeplande e-mails, social berichten en blog publicaties. Deze functionaliteit wordt een beetje ondergesneeuwd door de hoeveelheid functionaliteiten die de nieuwe social tool met zich meebrengt, maar is zeker een fijne toevoeging aan de marketing automation functies.
Dat SharpSpring een betaalbare marketing automation tool is wisten we al en dit verandert niet. SharpSpring biedt de nieuwe social media management tool aan met dezelfde functionaliteiten als leidende marketing automation concurrenten maar dan 10 tot 20 keer goedkoper. De social functies worden toegevoegd aan het bestaande platform, als je dus al SharpSpring gebruiker bent kun je vanaf januari automatisch gebruikmaken van de nieuwe functionaliteiten!
Uiteraard is SharpSpring bezig met meer grote toevoegingen en verbeteringen aan het platform. Vernieuwingen worden toegelicht in release updates, die we graag met je delen. Volg de Qamel blog om op de hoogte te blijven van het laatste SharpSpring nieuws.
Wil jij weten hoe je het beste aan de slag kunt gaan met SharpSpring, of hoe je je huidige strategie kunt versterken? Meld je dan aan voor een gratis 100 minuten strategiesessie.
Ben jij benieuwd wat SharpSpring nog meer voor jou kan betekenen?