SharpSpring functies voor B2B
SharpSpring marketing automation
SharpSpring is software met B2B functies voor marketing en sales, met functionaliteiten zoals website tracking, e-mail automation, lead scoring, CRM en dynamische content. De CRM-functies zijn ene sterke factor. Bekijk in deze blog de toepassingen en de functies.
Hoe pas ik SharpSpring toe in B2B?
De toepassing van marketing automation kan volgens SharpSpring worden onderverdeeld in twee categorieën: Business-to-Business (B2B) en Business-to-Consumer (B2C). In dit blogartikel ligt de focus op B2B. De tool richt zich op leadgeneratie, sales en het verbeteren van return on investment (ROI).
Deze doelstellingen worden ondersteund door de diverse marketing automation functionaliteiten zoals hieronder weergegeven.
Leadgeneratie | Sales | ROI |
|
|
|
SharpSpring heeft alle B2B functies
✓ Engagement (gedrag) meten
Creëer geautomatiseerd 1-op-1 contactmomenten met relevante content door gedrag te meten.
✓ Lead scoring
Lead scoring zorgt ervoor dat de lead in de juiste fase wordt ingedeeld. Elke actie van de lead krijgt een score, hierdoor zie je in een oogopslag welke leads interessant zijn voor jouw organisatie.
✓ Sales notificaties
Ontvang een e-mail als een lead gekwalificeerd is tot Sales Qualified lead (SQL) en klaar is om door sales opgevolgd te kunnen worden.
✓ Dynamische formulieren
Ontwikkel dynamische formulieren om conversies te stimuleren.
✓ E-mail automation
Stuur automatische e-mails door triggers in te stellen en bouw een persoonlijke band op met je doelgroep.
✓ CRM integratie
Maak direct de koppeling met een ingebouwd CRM systeem.
✓ Campagne optimalisatie
Signaleer kansen en ontwikkel campagnes met behulp van segmenten en slimme maillijsten.
✓ Sales analytics
Sales heeft toegang tot alle belangrijke gegevens van een lead en hoeft niet te schakelen tussen systemen.
Qamel is een officiёle partner van SharpSpring, wij helpen je graag om aan de slag te gaan met marketing automation B2B.
Wil je weten hoe een tool als SharpSpring jouw marketing automation b2b kan ondersteunen? Vraag dan een gratis SharpSpring demo aan. De demo is gratis en duurt één uur.
Wil jij weten of je goed voorbereid bent voor marketing automation met e-mail? Gebruik dan onze checklist om na te gaan of je aan alles hebt gedacht om marketing automation succesvol in te zetten.