SharpSpring Marketing Automation B2B
SharpSpring is dé tool voor marketing automation. De software biedt een compleet platform voor marketing en sales, met functionaliteiten zoals website tracking, e-mail automation, lead scoring, CRM integratie en dynamische content. SharpSpring biedt veel functionaliteiten, maar welke functionaliteiten kun je als B2B organisatie inzetten? Met SharpSpring wordt marketing automation B2B een eitje, bekijk in onze blog de toepassingen en de functies.
Hoe pas ik SharpSpring marketing automation toe in B2B?
De toepassing van marketing automation kan volgens SharpSpring worden onderverdeeld in twee categorieën: Business-to-Business (B2B) en Business-to-Consumer (B2C). In dit blogartikel ligt de focus op B2B. De tool richt zich op leadgeneratie, sales en het verbeteren van return on investment (ROI).
Deze doelstellingen worden ondersteund door de diverse marketing automation functionaliteiten zoals hieronder weergegeven.
Leadgeneratie | Sales | ROI |
|
|
|
SharpSpring Visitor ID: De motor achter leadgeneratie
In veel gevallen hebben marketing en sales samen afspraken gemaakt over het aantal te genereren leads per kanaal. Maar beschik je wel over de statistieken die dit inzichtelijk maken?
De VisitorID functie van SharpSpring is een van de hoogtepunten voor marketeers. SharpSpring geeft zelfs aan dat het aantal leads verdrievoudigd wordt dankzij deze functie. Dit ga ik je uitleggen.
Minder dan 3% van de bezoekers vult een formulier in, bijvoorbeeld voor gated content. Dat betekent dat je als marketeer 97% van het verkeer zonder conversie niet of nauwelijks kunt traceren.
De VisitorID functie van SharpSpring identificeert deze ‘Anonieme’ bezoekers en laat je zien waar ze in geïnteresseerd zijn door informatie te tonen zoals bedrijfsnaam, omzet en bezochte webpagina’s. Dit betekent dat je veel meer leads kunt opnemen in het opvolgtraject.
SharpSpring marketing automation B2B functies
De VisitorID functie is slechts één enkel voorbeeld van de functies binnen SharpSpring. Hieronder vind je een volledige lijst met functies.
✓ Engagement (gedrag) meten
Creëer geautomatiseerd 1-op-1 contactmomenten met relevante content door gedrag te meten.
✓ Lead scoring
Lead scoring zorgt ervoor dat de lead in de juiste fase wordt ingedeeld. Elke actie van de lead krijgt een score, hierdoor zie je in een oogopslag welke leads interessant zijn voor jouw organisatie.
✓ Sales notificaties
Ontvang een e-mail als een lead gekwalificeerd is tot Sales Qualified lead (SQL) en klaar is om door sales opgevolgd te kunnen worden.
✓ Dynamische formulieren
Ontwikkel dynamische formulieren om conversies te stimuleren.
✓ E-mail automation
Stuur automatische e-mails door triggers in te stellen en bouw een persoonlijke band op met je doelgroep.
✓ CRM integratie
Maak direct de koppeling met een ingebouwd CRM systeem.
✓ Campagne optimalisatie
Signaleer kansen en ontwikkel campagnes met behulp van segmenten en slimme maillijsten.
✓ Sales analytics
Sales heeft toegang tot alle belangrijke gegevens van een lead en hoeft niet te schakelen tussen systemen.
Qamel is een officiёle partner van SharpSpring, wij helpen je graag om aan de slag te gaan met marketing automation B2B.
Wil je weten hoe een tool als SharpSpring jouw marketing automation b2b kan ondersteunen? Vraag dan een gratis SharpSpring demo aan. De demo is gratis en duurt één uur.
Wil jij weten of je goed voorbereid bent voor marketing automation met e-mail? Gebruik dan onze checklist om na te gaan of je aan alles hebt gedacht om marketing automation succesvol in te zetten.