SharpSpring Update 2022: Nieuwe functies verbeteren leadgeneratie en conversie-optimalisatie
SharpSpring heeft dit jaar verbeteringen geïntroduceerd die nuttig kunnen zijn voor gebruikers. De nieuwe functies verbeteren het proces van leadgeneratie en conversie-optimalisatie aanzienlijk. In dit artikel gaan we in op de nieuwe functies van SharpSpring, zoals navigeren via The Dock en de vernieuwde lijstinstellingen.
Navigatie via “The Dock”
SharpSpring presenteert “The Dock”, de nieuwe icoon-gebaseerde navigatie. Het is een snelle en gemakkelijke manier om toegang te krijgen tot de belangrijkste functies van SharpSpring. Gebruikers kunnen snel schakelen tussen verschillende schermen en taken zonder compromissen te sluiten op het gebruikersgemak.
The Dock was al een tijdje beschikbaar als optie, maar is nu de enige en hoofdnavigatie voor SharpSpring. Sommigen vinden het fantastisch, anderen vinden het wennen. Maar met een kleine tip is het snel onder de knie: in de kolom rechts naast de iconen zie je drie stippen boven elkaar. Klik hierop en The Dock klapt open, waarna je alle menu-opties uitgeschreven ziet. Aan de onderkant zie je een radertje, dit is een alternatieve manier om rechtstreeks bij de instellingen te komen. Dat bespaart je weer een klik.
Lijstinstellingen vernieuwd
Met de nieuwe lijstinstellingen (List Building Interface) kun je leads snel en efficiënt verzamelen en beheren. Het nieuwe systeem maakt het gemakkelijker om nieuwe leads toe te voegen en te verrijken met relevante informatie. Hierdoor kun je gerichter communiceren met je doelgroep en vergroot je de kans op conversie.
Login functie gewijzigd
Het is geen grote wijziging, maar wel een verbetering. De login functie is in lijn gebracht met de standaard waarbij e-mail en username gescheiden zijn. Voordien kon je alleen inloggen met je e-mailadres als gebruikersnaam, nu kun je ook een andere gebruikersnaam kiezen bij het aanmaken van een nieuw account. Dit maakt het herstellen van de login makkelijker als je de gebruikersnaam niet meer weet.
En nog een tip: als je nog geen gebruik maakt van tweestapsauthenticatie, schakel dit dan in! Vergeet niet je telefoonnummer in te vullen, zodat je via een SMS de code kan krijgen.
Voorwaardelijke velden in formulieren (Conditional Forms)
Met conditional forms kun je velden in formulieren tonen die afhankelijk zijn van de waarde die men invult bij andere velden. Dit maakt formulieren slimmer en beperkt het aantal velden dat getoond wordt tot alleen de relevante.
Dit geeft de mogelijkheid om specifieker gegevens op te vragen, zonder dat het een heel groot formulier wordt.
Tip: SharpSpring heeft al heel lang de zogenaamde ‘progressive profiling’ optie voor formulieren. Dit is goed te combineren met conditional forms voor optionele velden.
En andere verbeteringen
In de loop van het jaar zijn er ook een reeks “stabilisatie & optimalisatie” updates uitgevoerd.
De exportfunctie is een factor 3-5 versneld. Ook de geavanceerde zoekfunctie is iets sneller geworden.
Op de helppagina’s van SharpSpring vind je meer informatie over recent toegevoegde updates (Release Notes) en meer helpteksten. Heb je vragen over SharpSpring of wil je meer weten over bepaalde functies of veranderingen. Neem contact met ons op!
Wil je aan de slag gaan om doelstellingen te formuleren en actieplannen te maken om het rendement op jouw e-mailings te verbeteren? Vraag dan een gratis strategiesessie aan. We helpen je graag op weg!