Webinar Marketing automation B2B op 26 mei
Zijn bij jou marketing en sales in harmonie? Levert jouw marketing wat sales nodig heeft? Sales heeft behoefte aan voldoende kwalitatieve leads om achteraan te jagen. Marketing automation maakt het mogelijk om opgewarmde leads aan sales te leveren door leads te begeleiden in het aankoopproces. Zo krijg je als marketeer een perfecte relatie met sales.
Waarom marketing automation met e-mail?
Marketing automation met e-mail is een goed middel om een prospects om te turnen tot loyale klant. Marketing automation brengt twee werelden bij elkaar: marketingcommunicatie en softwaretechnologie.
Marketingcommunicatie heeft als doel:
- Het effectiever (sneller en meer) verkopen via meerdere online kanalen zoals email, social media, websites;
- Het aanbieden van de perfecte customer journey door te segmenteren;
- Het genereren van leads van goede kwaliteit.
Automation door middel van softwaretechnologie heeft als doel:
- Het in kaart brengen van profielgegevens van leads en klanten door het inzetten van tracking om te meten wat een individu doet en het opslaan in een database om alles terug te kunnen vinden (big data idee);
- Het automatiseren van herhalende taken die de efficiency verhogen en menselijke fouten voorkomen;
- Het verwerken van grotere aantallen gegevens.
Door gebruik te maken van de technische mogelijkheden van je marketingtools kun je op een efficiënte manier veel meer marketing qualified leads omzetten in sales qualified leads. Marketing automation helpt je meer focus in je activiteiten te brengen, terwijl je zelf volledige controle houdt.
Kom naar het webinar marketing automation met e-mail op donderdag 26 mei!
Waar moet je beginnen als je wilt starten met marketing automation? Dat leggen we je uit tijdens het webinar marketing automation! In het webinar leren we je hoe je conversies kunt simuleren en hoe je leadmanagament ondersteunt.
Datum: donderdag 26 mei 2016
Tijd: 16:00 uur tot 17:00 uur
CTA Inschrijven Webinar MA
We behandelen het webinar marketing automation in 4 tactieken:
Tactiek 1: Verkoopfases en behoeften – De stadia die leads doorlopen
- Welke content geschikt is voor elke fase
- Welke conversies je in elke fase kunt inzetten
- Wat het gedrag is van leads in een bepaalde fase
Tactiek 2: Content – Soorten content per fase van de funnel
- Hoe je berichten opbouw aan de hand van het funnel-principe
- Met welke content je prospect door de sales funnel kunt duwen
- Hoe je je kans vergroot om een lead te converteren
Tactiek 3: Leadscoring – Criteria om het gedrag te voorspellen
- De basis van leadscoring
- Scoring voor fit en engagement
- Leadstatus bepalen aan de hand van scoring
Tactiek 4: E-mailseries – Workflows en contactmomenten
- 3 onderdelen: triggers, filters en actions
- Hoeveel berichten in een serie
- Welke frequentie hou je aan
Er zijn maar beperkt aantal plaatsen beschikbaar, meld je vroegtijdig aan voor het webinar marketing automation met e-mail op donderdag 26 mei van 16:00 uur tot 17:00 uur.
Wil je snel je e-mailmarketing resultaten verbeteren? Qamel geeft je 10 tips om snel je kennis bijspijkeren over het effectief toepassen van belangrijke en uiteenlopende e-mailmarketing aspecten.
Tips en trucs voor je e-mailmarketing automatisch in je inbox ontvangen? Abonneer je op de Qamel Quotes, onze maandelijkse nieuwsbrief boordevol ideeën voor je nieuwsbrief en landingspagina’s.