Design voor e-mail marketing
Professioneel e-mail design
Een goed design voor e-mail templates is een uitdaging en stelt andere eisen aan design dan bijvoorbeeld een website.
- Het design moet geschikt zijn om in alle e-mailprogramma’s goed over te komen; hoe overwin je die beperkingen?
- De afmetingen van het design worden beperkt door de beschikbare ruimte in e-mail; Welke afmetingen moet je hanteren?
- Je moet rekening houden met ontvangers die de e-mail op kleinere beeldschermen (tablets en smartphones) lezen. Hoe kun je welk platform het beste ondersteunen?
- Je eigen huisstijl moet er herkenbaar in terugkomen. Wat zijn de minimale eisen aan e-mail design?
- Het design moet de uitstraling van je merk ondersteunen. Hoe maak je het design mooi en evenwichtig?
- En het moet passen bij de doelstelling van je e-mail boodschap. Wat doe je aan design om conversie te realiseren?
Qamel maak designs die scoren op al deze eisen en antwoord geven op de vragen. We weten wat wel en wat niet werkt. We kennen alle technische randvoorwaarden en hebben al honderden templates gemaakt voor onze klanten.
Consistent design voor e-mail templates
Een goed design vereist vakmanschap, met name in e-mail omdat je moet weten waar je concessies moet doen. Qamel heeft een efficiënt proces om dit te begeleiden. Omdat onze designers de klappen van de zweep kennen, kunnen ze in korte tijd een prachtig en effectief design opleveren.
Design en Formats in de juiste balans
Niet alle e-mail uitingen die je gaat doen zijn hetzelfde. Afhankelijk van het format beoog je iets bij je lezer te bereiken. Wij adviseren daarom om dit ook in het design mee te nemen. Geef promoties of uitnodigingen een eigen herkenbaarheid mee ten opzichte van je meer algemene nieuwsbrieven. Ga na of serviceberichten ook een eigen design moeten hebben. Qamel heeft ervaring en kan je daarbij helpen.