Lead nurturing
Lead nurturing en Marketing Automation
Deze twee begrippen worden vaak in één adem genoemd. Niet zo verwonderlijk omdat ze heel dicht bij elkaar liggen. Marketing Automation is een breder begrip, terwijl Lead Nurturing zich meer concentreert op het ondersteunen van verkoop processen met voornamelijk e-mail als kanaal.
Wat is lead nurturing?
Lead nurturing is een van de voornaamste trends op e-mailmarketing gebied. Het gedrag en de eigenschappen van je leads registreer je systematisch en gebruik je door geautomatiseerd interactie aan te gaan. Zo maak je van een zachte lead via een marketing qualified lead (MQL) een sales qualified lead (SQL) en vervolgens een klant. Een SQl wordt ook wel een sales ready lead genoemd.
Lead nurturing sessie
Qamel geeft interactieve sessies om je lead nurturing strategie op te zetten. Tijdens deze sessies inventariseren we de ingrediënten die je nodig hebt voor effectieve lead generatie, -scoring en opvolging. Ook formuleren we de doelen voor gekwalificeerde leads, hoe je marketing en sales kunt laten samenwerken en hoe je content marketing toepast voor het opwarmen van leads.
Naar aanleiding van één of meerdere sessies kun je zelf, of met assistentie van Qamel, je lead nurturing inrichten. Zowel de content-kant, de interactie-kant en de bijhorende workflows.
Lead nurturing inrichten
Content ontwikkelen of geschikt maken voor marketing automation is een kwestie van de juiste balans zoeken. Enerzijds zorg je voor content die past bij de fase in de funnel en anderzijds maak je de goede mix van primaire, secondaire en tertiaire content. Qamel assisteert bij het selecteren van de content, het in een format plaatsen en het maken van de workflows of opvolgseries.