Lead scoring

Onlosmakelijk verbonden aan lead nurturing

Lead scoring is de enige manier om als marketeer te weten of je een lead verder moet opwarmen of overdragen aan sales. Punten toekennen aan leads is handmatig niet te doen. Er zijn vier uitdagingen die je moet overwinnen:

  1. Welke eigenschappen en/of gedrag van lead leg je vast in de scoring?
  2. Welke kanalen schakel je in een score te berekenen?
  3. Hoe maak je een goed scoringmodel die de overdracht van marketing naar verkoop ondersteunt?
  4. Welke software oplossingen zijn er beschikbaar en hoe richt je ze in?
  5. Welke type opvolging koppel je aan welke score?

Wanneer lead scoring inzetten?

Lead scoring richt je in bij aankoopprocessen die langer duren dan een week.

Webinars: Webinar: Marketing Automation met e-mail

Alles draait om kennis!
Regelmatig organiseren wij kennissessies over leadscoring en marketing automation. Elk begin is moeilijk.

Qamel helpt je graag op weg in de wereld van e-mail marketing.

Vraag een gratis strategiesessie aan

VOLG ONS