Marketing automation strategie

Eenvoud, krachtig geformuleerd

Doel van marketing automation is het versterken van de verkoopfunctie van organisaties:

  • Meer relevante leads
  • Betere leadopvolging en conversie
  • Sneller en voorspelbare omzet.

Marketing automation strategie op basis van een praktisch plan

Qamel helpt een scherpe jaardoelstelling op te stellen met controleerbare en meetbare doelen en een concreet activiteitenplan. Na het inventariseren van je organisatie specifieke uitdagingen besluiten we tot een pilot of een snelle implementatie. Zo krijg je direct bruikbare strategieën. Als marketing automation specialisten, helpen we je om je marketing automation doelen te realiseren.

Kan je wat hulp gebruiken bij je marketing automation strategie? Volg dan onze gratis sessie ‘100 minuten marketing automation en wij helpen je met de eerste stappen.

Voordelen van marketing automation

✓ Meer leads en beter inzicht voor effectieve opvolging

✓ Leads sneller converteren naar sales

✓ Tool voor sales én marketing

Marketing automation staat niet op zichzelf. Het vraagt ook een nieuwe vorm van samenwerking tussen marketing en sales. Bovendien wordt het nog effectiever als je het multi-channel inzet.

De juiste marketing automation software is essentieel

Met traditionele e-mail marketing software zoals Copernica, MailPlus en MailChimp kun je eerste stappen zetten in marketing automation. Wil je echter websitegedrag volgen, flexibele leadscoring toepassen en leadmanagement implementeren, dan wil je overschakelen op één van de bekende marketing automation tools zoals Act-On, HubSpot of SharpSpring. Qamel heeft veel en goede ervaringen met SharpSpring automation.

> Meer over SharpSpring marketing automation

Marketing automation sessie
In 100 minuten leren wij je gratis hoe je marketing automation inzet voor jouw organisatie!
Meld je aan voor de gratis sessie

VOLG ONS