Testen voor e-mail marketing
Niet testen = gemiste kans
Je kunt meer succes behalen met je e-mailingen door te testen. Uiteindelijk gaat het om het resultaat (conversies, webverkeer, sales). Met behulp van A/B tests kun je bijvoorbeeld makkelijk meer kansen voor je salesteam creëren door meer leads te genereren. En met de juiste software kost de uitvoering weinig moeite. Niet testen betekent gemiste kansen.
Optimaal resultaat met A/B testen
Wij hebben duizenden e-mailings uitgevoerd en toch kunnen ook wij niet altijd voorspellen hoe het gedrag van je ontvangers zal zijn. Het hangt af van de doelgroep, de leeftijdsopbouw of de tijd van het jaar hoe ontvangers reageren op een e-mailing. En ook in de loop van de tijd is het gedrag van dezelfde ontvangers aan verandering onderhevig. Door verschillende varianten van je e-mailing te testen kom je erachter wat in jouw situatie het meeste resultaat oplevert.
Bijvoorbeeld bij A/B testen splits je je adreslijst willekeurig op in 2 (of meer) groepen. Groep A krijgt de oorspronkelijke versie en groep B de te testen variant. Uit de statistieken lees je af welke van de varianten het meest gewenste resultaat oplevert (meer opens, meer clicks, meer conversies).
Je kunt ook 10% van je bestand inzetten voor een A/B test en vervolgens de versie met het beste resultaat uitrollen over de resterende 90%. Zo behaal je direct het meest optimale resultaat uit je e-mail campagne.