Strategie voor Marketing Automation

Goede adviezen, krachtig geformuleerd

Op basis van de online marketingstrategie van jouw organisatie wil je invulling geven aan de online marketingstrategie. Wat zijn je doelgroepen, welke doelstellingen wil je bereiken en hoe voer je het uit.

Qamel geeft advies in de vorm van aanbevelingen voor het efficiënt en effectief inzetten van e-mail en automation. Wij houden ons voortdurend op de hoogte van alle ontwikkelingen in e-marketing en vertalen onze praktische ervaringen in bruikbare strategieën. We helpen je om je emailmarketing en sales doelen te realiseren.

E-mail in multi-channel strategie

E-mail marketing staat niet op zichzelf. Marketingcampagnes moeten passen in het totale marketing en sales beleid van een organisatie. In elke multi-channel strategie heeft e-mail marketing zijn plaats.

Voor elk channel dient eigenlijk bepaald te worden wat de rol van het channel is en hoe e-mail marketing het kan ondersteunen. Wat werkt wel en wat werkt niet in e-mailmarketing? Ongevraagd e-mail sturen werkt vaak averechts en is overigens wettelijk ook niet (meer) toegestaan. Qamel kan je hierover adviseren. Meestal zullen wij dit doen in de vorm van één of meerdere workshops. Hoe ver je hierin wilt gaan, bepaal je zelf.

Versterken van het e-mail instrument

De ideale content voor je e-nieuwsbrief ontstaat niet vanzelf. Pas als je eenmaal de kracht van e-mailmarketing hebt ondervonden, kun je dit instrument goed gaan inzetten. Organisaties moeten ervoor zorgen dat het instrument e-mail zowel organisatorisch als technisch goed ingezet wordt. Er moet een aanpak ontwikkeld worden waar de hele organisatie mee kan werken.

Bijvoorbeeld een programma voor het voortdurend verzamelen van adressen van relaties, die toestemming geven om via e-mail informatie te ontvangen. Voor het opslaan van e-mail profielen moeten informatiesystemen (datastructuren) geschikt gemaakt worden. Ook de vorm en frequentie van de campagnes moeten geoptimaliseerd worden.

Alles begint met strategie!
Qamel helpt je graag op weg in de wereld van marketing automation met Constant Contact.
Heb je Constant Contact en wil je het beter inzetten of weten of je goed bezig bent?
Ga met ons in gesprek!

VOLG ONS