SharpSpring campagnes en attributie modellen vernieuwd
SharpSpring heeft onlangs de functies rondom campagnes verbeterd. Het is overzichtelijker, attributie modellen zijn toegevoegd en de campagne rapportage is aangepast.
SharpSpring heeft onlangs de functies rondom campagnes verbeterd. Het is overzichtelijker, attributie modellen zijn toegevoegd en de campagne rapportage is aangepast.
Het Ultieme Handboek voor je e-mail onderwerpregel. Wat is een onderwerpregel? De onderwerpregel is de manier om op te vallen in de mailbox van je ontvangers en bepaalt of je e-mail tot conversie leidt.
In deze editie: B2B Buyer Persona en Marketing Automation: een goed koppel Landingspagina’s De beste e-mailfrequentie 20 manieren om je e-mailmarketing statistieken te verbeteren De 10 beste tools om relevante keywords te vinden voor SEO
Vier jaar achter elkaar in de top-5 beste marketing automationbureau’s van Nederland. Daar is nu weer een jaar bijgekomen waarin we op de derde plaats staan. Bovendien staat SharpSpring, de marketing automation software waarmee wij graag werken, ook op de derde plaats in de tool-ranglijst.
In deze editie: B2B Buyer Persona en Marketing Automation: een goed koppel Landingspagina’s De beste e-mailfrequentie 20 manieren om je e-mailmarketing statistieken te verbeteren De 10 beste tools om relevante keywords te vinden voor SEO
B2B Buyer Persona en marketing automation een goed koppel Foto door Luizmedeirosph via Pexels Marketing automation geeft je de mogelijkheid om veel gerichter interactie aan te gaan met je leads en klanten door in te spelen op hun gewoonten, voorkeuren en demografische gegevens. Op het internet zijn genoeg voorbeelden van B2C persona te vinden, maar de voorbeelden in…
In deze editie: Vier componenten voor effectief lead management 2019 E-mailmarketing statistieken (Online) Educatie Marketing: Best seller die je moet lezen! Hubspot Academy & Podcasts: Future of Marketing. SEO: 17 concrete contentmarketing tips voor meer website verkeer 27 voordelen van Marketing Automation Goede doelen Marketing Automation
Steeds meer e-marketeers beheersen de vaardigheden voor het maken van een effectief e-mailbericht. In veel gevallen lukt het om de lezer op de juiste link te laten klikken. Maar aan wat er daarna gebeurt, wordt nog te weinig aandacht aan besteed. Een gemiddelde lezer bepaalt binnen 8 seconden of de landingspagina wel of niet interessant…
In deze editie: Marketing Automation trends 2020 Samenwerking Marketing en Sales door Buyer Journey Test je e-mail(marketing): de top 10 e-mailclients december 2019, responsive design is noodzakelijk, test-tools voor e-mails. De top 8 E-mail Campagnes van Hubspot & Litmus The Changing Role of Webinar E-mailadressen omzetten naar Opt-in
In deze editie: Visuele voorbeelden van de B2B Buyer Journey in kaart te brengen De nieuwe rol van B2B marketing, wat is de volgende voorspelling? E-mail Marketing optimaliseren door AB-testen, From-name verbetering en een opvallende onderwerpregel De beste nieuwsbrief over data analyse (Occam’s razor) The Reinvention of Modern Email Marketing MQL’s genereren door het aanpassen…
We hebben ze allemaal: slapende e-mailprofielen. Mensen die zijn geabonneerd op je e-mailuitingen met een bestaand e-mailadres, maar die je e-mails nooit openen, laat staan interactie tonen. Hoe maak jij ze wakker? Voor marketeers is er een dubbele rol weggelegd. Naast het onderhouden en versterken van de engagement van prospects en klanten, moet je inactieve…
De wereld van B2B inkoop is de laatste jaren ingrijpend veranderd; de klant heeft het voor het kiezen. Kopers (B2B inkopers en ook consumenten) leggen een reis af van bewustwording tot aankoop – de buyer journey. Hoe beter je deze journey volgt met marketing automation, hoe beter je marketing resultaten. Leer hoe het werkt.
Lead nurturing goed inrichten begint met het hebben van een strategie en weten welk modellen en mechanismen je kan gebruiken. We geven je inzicht hoe bij bij marketing automation een lead nurtering plan implementeert.
Het uiteindelijke doel van elke e-mailcampagne is om ontvangers te benaderen met relevante inhoud en hen meer te leren over je product of dienst. In veel aspecten is het succes hiervan afhankelijk van je verzend reputatie, hoe dit precies zit lees je verder in dit blog.
Verkopers zijn lui, zeggen de marketeers. Marketeers leveren onvoldoende leads aan, zeggen de verkopers. Met een traditionele scheiding tussen marketing en sales is het heel lastig je omzet op peil te houden in de veranderende B2B-omgeving waar we mee te maken hebben. Nauwe samenwerking is nodig.
SharpSpring of HubSpot, wat kies jij voor B2B? Stel dat je nu op zoek bent naar software voor marketing automation. Welke leverancier moet je dan kiezen? HubSpot is de duidelijke marktleider en thoughtleader op het gebied van inbound marketing en marketing automation. SharpSpring is eigenlijk pas 8 jaar later gestart met hun marketing automation platform.…
Ken je dat? Er moet weer een nieuwsbrief verschijnen en je hebt weinig tijd en al helemaal geen inspiratie voor het bedenken en maken van de content. Je moet iets produceren; je collega’s van sales willen leads, je baas zit je op je huid dat marketing niet alleen geld moet kosten, maar ook iets moet…
2019 editie Emerce 100 één van de toplijsten met leveranciers in e-business. Er zijn veel categorieën en Qamel staat alweer voor de vierde keer op rij in de Emerce 100 als top e-mail marketing bureau. In de 2019 editie van deze lijst eindigde Qamel op de tweede plaats. We zijn er trots op dat we…
Qamel nu gecertificeerd SharpSpring Platinum Partner SharpSpring heeft ons de afgelopen maand de hoogst mogelijke partnerstatus uitgereikt. Wij zijn trots te mogen mededelen dat wij niet Gold, maar SharpSpring Platinum partner zijn in het partner certification program van SharpSpring! SharpSpring Platinum partner: Expert Marketing Automation Rick Carlson, CEO van SharpSpring zegt hierover: “When a partner…
Wat als een ontvanger een mail niet binnen enkele dagen opent? Dan is de kans groot dat de ontvanger de mail nooit opent. Gelukkig biedt marketing automatisering een oplossing. Je kan middels SharpSpring een mail automatisch opnieuw zenden, als deze niet geopend is. Dit is niet een standaard optie in de workflow, maar is middels…
Hoe kun je samen vooruit? Dat is wat wij ons bij Qamel continu afvragen. Wij zijn ervan overtuigd dat je elkaar kan inspireren, door ervaringen met elkaar te delen. Dit gebeurde ook dinsdag 16 april jl. te Nieuwegein. Twee keer per jaar organiseert Qamel een SharpSpring-inspiratiesessie voor haar klanten. Dit om van elkaar te leren,…
Sommige workflows zijn net iets te ingewikkeld om zonder testen actief te zetten. En soms bedenk je een aanpak waarvan je niet precies weet hoe je de bijhorende automatisering moet instellen. Hier een paar tips om testen wat gemakkelijker te maken. Zorg voor voldoende testadressen Het is handig om een aantal testadressen bij de hand…
Een belangrijke tactiek van marketing automation is het maken van een e-mailserie. Bij deze tactiek gaat het om contactmomenten te automatiseren en interactie aan te gaan met je leads. In dit blogartikel lees je welke 3 hoofdfuncties belangrijk zijn voor marketing automation software, krijg je een voorbeeld van een generiek model voor e-mailseries en krijg…
Zoek in Google op de term ‘Marketing automation software’ en je krijgt binnen één seconde meer dan 3,5 miljoen zoekresultaten. Dat maakte de keuze voor een passend tool al niet gemakkelijk. Weet jij wat de verschillen zijn en welke functies je nodig hebt? Maak gebruik van dit handige spreadsheet!
Als e-mailmarketeer wil je relevante e-mail met de juiste frequentie op de juiste tijd naar de juiste persoon te sturen. Met marketing automation is dit goed te realiseren. Maar hoe goed jouw mails ook zijn, er zijn altijd een aantal abonnees die jouw mails niet meer willen ontvangen en uitschrijven. Als men voorkeuren kan opgeven,…
Als e-mailmarketeer wil je niets liever dan je reputatie als verzender hoog houden. Maar hoe meer je adressenbestand groeit, hoe groter de kans dat er spamtraps tussen zitten die ervoor zorgen dat je niet meer kunt verzenden. Als je SharpSpring gebruikt en tegen spamtraps aanloopt, zal SharpSpring je verzendingen blokkeren. En dat terwijl jij zo…
De Publisher is al jarenlang de voorkeurstool voor honderden tevreden Copernica gebruikers. Ook veel van Qamels klanten zweren bij het gebruik van de Publisher. Toch heeft ook bij Copernica de tijd niet stilgestaan en is de Marketing Suite al een tijd beschikbaar voor alle gebruikers. Toch lijkt de Publisher het qua populariteit nog altijd te…
Schiet jij raak of alleen met losse flodders? Door je opvolging perfect aan te laten sluiten op een “Trigger” maak je e-mail marketing automation succesvol. Een trigger is een conversie, bepaald gedrag of juist het ontbreken van gedrag.
“In 2019 gaan we door content marketing 20% meer leads genereren. Met deze demand generation strategie gaan we omzet verdubbelen.” Staat dit in jouw marketingplan voor 2019? Als je als marketing manager of sales manager je strategie communiceert, zorg er dan voor dat je terminologie goed gebruikt. Vaak hoor ik dat demand generation en lead…
Misschien wil je er nog niet aan denken maar de jaarwisseling staat binnenkort weer voor de deur. Dit is het moment om het nieuwe jaar met vuurwerk te beginnen als het om je B2B e-mailmarketing plan gaat. Besteed aandacht aan jouw plan waarmee je vooruit kunt in 2019 en kopieer niet klakkeloos die van het…
Wat gebeurt er wanneer je een selecte SharpSpring klanten van Qamel in een kamer plaatst? Een zeer geslaagde inspiratiesessie waarin klanten elkaar proberen te helpen met het begrijpen en inzetten van SharpSpring. Dit gebeurde op 30 oktober j.l. toen we bij Qamel zo’n sessie organiseerde. Qamel organiseert regelmatig kennissessies om klanten van elkaar te laten…
Bouw jij zelf je huis van de grond op? Waarschijnlijk niet. Misschien bezit je wel de kennis om een onderdeel te realiseren; de leidingen, het stucen of verven, maar om echt alle onderdelen zelf te doen, wordt erg lastig. Met het groeiende belang van online marketing, heeft bijna ieder bedrijf tegenwoordig een eigen marketing afdeling.…
Afgelopen maand kwam SharpSpring weer met een hele lijst nieuwe mogelijkheden en aankondigingen van toekomstige toevoegingen aan de software. SharpSpring blijft vernieuwen en bij elke upgrade worden wij weer vrolijker. Hieronder vertel ik jullie over de nieuw gelanceerde functies, en de functies die wij binnenkort mogen verwachten.
In ons stappenplan kan je lezen hoe je moet starten met marketing automation. In dit vervolg duiken we verder in op de uitdagingen die marketing automation biedt wanneer er eenmaal mee gestart is. Want zelfs al wordt het stappenplan exact gevolgd, gaandeweg komt iedereen uitdagingen tegen die opgelost moeten worden. Het Amerikaanse bedrijf MarTech Series…
Iedereen praat over marketing automation, het is dè trend van 2018. Sommige mensen denken dat het alleen gaat om het automatiseren van de marketing. Bij Qamel koppelen we er een doel aan: “Het automatiseren van marketing processen, met behulp van software, om leads en prospects door de customer journey te loodsen” Het voordeel van marketing automation…
E-mail wet- en regelgeving is een lastige materie, zelfs mensen die zich e-mailmarketing consultant noemen houden sommige misverstanden rondom de spam en privacy regelgeving in stand. In dit artikel behandelen we de vijf meest gestelde vragen over de wetgeving waar je bij e-mailmarketing en marketing automation rekening mee moet houden. Hoe staat het met jouw…
Op donderdag 21 juni werd de DDMA Email Summit 2018 gehouden in Amsterdam. Emailspecialisten van over het hele land konden luisteren naar de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Natuurlijk was Qamel ook aanwezig deze dag! Ondanks dat het niet specifiek aan bod is gekomen, is de stille kracht van deze summit toch marketing automation geweest. Maar dat is…
Onboarding wordt vaak verkeerd begrepen: instappen, motoren starten en wegvliegen. Zo gaat het meestal niet. Zelfs onboarding op een klein vliegveld kost veel wachttijd, frustratie en vertragingen. Bij het in gebruik nemen van je marketing automation platform (onboarding) is het niet anders: onboarding mislukt als je niet uitkijkt. Na ruim een jaar en een tiental…
De dag waar zoveel bedrijven tegenop zagen, is alweer een tijdje gepasseerd. Vanaf 25 mei 2018 wordt de AVG-wet (of in het Engels GDPR) gehandhaafd. Hoewel het allemaal niet zo’n vaart loopt, is het verstandig om even na te gaan of je nu voldoet aan de wet met je SharpSpring implementatie. Ik laat je zien…
Veel organisaties worstelen nog met de gedachten om Marketing Automation in te zetten. Is het niet te duur? Kost het teveel tijd? En levert het mij meer leads op? Terechte vragen als je het ons vraagt. Wanneer Marketing Automation goed wordt toegepast zijn er zoveel voordelen op te noemen dat je je bijna af gaat…
G2 Crowd is de grootste onafhankelijke softwarevergelijker voor B2B-bedrijven. Het is G2 Crowd’s missie om professionals in bedrijven zelfvertrouwen te geven bij aankoopbeslissingen. SharpSpring is door G2 Crowd geplaatst in het exclusieve “Leader” kwadrant in de the G2 Crowd Marketing Automation Grid gebaseerd op sterke consumentenvertrouwen scores en groei in marktaandeel.
Qamel mag zich vol trots het beste e-mail marketing bureau van 2018 in Nederland noemen. Na de nummer 1-positie in 2016 heeft Qamel in de categorie e-mailmarketing bureaus opnieuw de eerste plaats veroverd in de Emerce 100. Deze toppositie hebben we te danken aan de goede prijs-kwaliteitverhouding en het hoge kennisniveau. In deze lijst staan…
Nog een aantal weken en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt van kracht. Ben jij er al klaar voor? De nieuwe wet vervangt de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en kent een veel strengere handhaving en hoge boetes bij overtreding van de privacyregels. AVG is de Nederlandse benaming voor de Europese GDPR (General Data Protection Regulation).
Marketeers zo blijkt uit onderzoek van Liana technologies zien de voordelen van automatiseren van marketing processen. In de top 3 van voordelen van Marketing automation staan: 1) het verbeteren van gerichte communicatie, 2) een betere klantervaring, 3) hogere kwaliteit van leads. Je kunt als bedrijf klein beginnen en starten met marketing automation door een eenvoudige…
De wereld van B2B inkoop is de laatste jaren ingrijpend veranderd; de klant heeft het voor het kiezen. Ook in de B2B, net als in de consumenten markten, speelt internet een essentiële rol in het aankoopproces. Bindende engaging content is de sleutel tot succes. Kopers (B2B inkopers en ook consumenten) leggen een reis af van…
McKinsey & Company kwam vorige maand met een fascinerend artikel over strategie voor B2B sales groei. Ze noemen het fraai “a three-pronged strategy to drive above-market growth”. Feitelijk richten ze zich in het artikel op sales leaders. Maar ik ben ervan overtuigd dat juist “marketing leaders” op deze strategie moeten aanhaken. En dat versterkt dan…
In het FrankWatching artikel ‘Marketing automation: de 5 trends voor 2018 + actielijst’ van december 2017’ geeft Mieke van Rein ons een belangrijke tip mee: ‘Als je net begint met marketing automation, begin dan klein.’ Ik laat je zien hoe je klein kunt starten. Ontwikkel een e-mail workflow.
Individuele communicatie met klant en prospect en engagement bereiken met marketing automation. Uit een groot wereldwijd onderzoek van het Finse Liana Technologies blijkt dat marketing automation ondanks duidelijke voordelen voor de marketeer niet grootschalig wordt ingezet. De meest belangrijke redenen: een gebrek aan expertise en te weinig specialisten marketing automation.
Social media is een onmisbare koppeling in marketing automation software. SharpSpring speelt hierop in met de introductie van SharpSpring Social. Daarmee voegt SharpSpring een belangrijke set features toe waarmee marketeers vanuit één applicatie analyse, automation, en social media kunnen aansturen en bewaken. Deze “complete set social media management tools” biedt de mogelijkheid om vanuit SharpSpring…
Op 14 september organiseerde Qamel in samenwerking met Copernica het seminar marketing automation ‘een logische uitbreiding van e-mailmarketing’ bij Copernica in Amsterdam. Met een volle zaal kon deze middag, speciaal voor online marketeers, van start! De laatste e-mailmarketing trends kwamen aan bod en Fotoacademie liet zien hoe zij marketing automation inzetten om hun ambitie te…
Wist je dat het woord ‘SPAM’ oorspronkelijk de merknaam is van een bepaald soort ingeblikt vlees dat nog steeds bestaat en in Nederland wordt verkocht onder de naam ‘Smac’? De Britse komieken van Monty Python gebruikten het in een sketch om het toen actuele verbod op ‘unsolicited advertising’ (sluikreclame) op televisie aan de kaak te…
Het was een geslaagde middag! Qamel heeft in samenwerking met Stichting ALS Nederland meer dan 20 goede doelen ontvangen voor een inspiratiesessie over e-mailmarketing. Bert-Jan van Rein (Oprichter Qamel) en gastspreker Roel Berghuis (Direct Marketing Coördinator KWF Kankerbestrijding) stonden voor een volle klas fondsenwervers en marketeers. In dit blogartikel blikken we terug en geef ik…
Het maturity model geeft handvatten om te bepalen wat het niveau is waarop je marketing automation voor jouw organisatie het beste kunt inzetten. Je toetst hiermee de vier aspecten strategie, lead generatie, content marketing en samenwerking marketing en sales. De niveaus waarin je je kan begeven zijn: oriëntatie, startup, gevorderd en professioneel.
Aan de slag met Copernica software: 3 tips om mee te beginnen Bij Qamel werken we dagelijks met Copernica Marketing Software. We bedenken regelmatig oplossingen die handig werken en deze kennis delen we graag met je. Als je net begonnen bent met mailings in Copernica, of als je benieuwd bent of je jouw werk met…
Stel, je buurmeisje heeft heerlijke koekjes gebakken met noten en chocolade en wil deze gaan verkopen. Ze gaat langs de deuren om de koekjes aan te bieden, maar komt er gaandeweg achter dat sommige mensen liever koekjes zonder noten willen en anderen zonder chocolade. Ook wil niet iedereen een zakje van 12 koekjes. Uitkomst, ze…
Bert-Jan van Rein (Qamel) en gastspreker Roel Berghuis (Digital Marketing Coördinator KWF Kankerbestrijding) stonden tijdens de inspiratiemiddag op 20 juli voor een volle zaal met goede doelen organisaties. In dit blogartikel blikken we terug en geef ik je de belangrijkste learnings rondom het onderwerp ‘Hyper personalisatie’. Aan de hand van verschillende invalshoeken, helpen we je…
De datum waarop de nieuwe privacy wetgeving ingaat komt snel dichterbij, voor je het weet is het 25 mei 2018 en moet je als marketeer het verwerken van persoonsgegevens op orde hebben. Hier en daar zie je een vorm van paniek die leidt tot verkeerde inschattingen en adviezen. Aan de vragen van klanten die we…
Fwd: Eerste hulp bij doorstuurmails Het doorsturen van een e-mail creëert niet alleen de toevoeging ‘Fwd:’ in de onderwerpregel, maar verandert ook (helaas) vaak iets aan het design van je e-mail. Bij Qamel hebben we hier al een aantal keer vragen over gekregen van klanten: “Waarom ziet mijn e-mail er perfect uit in de inbox,…
Nieuwe functies SharpSpring marketing automation Waarom wij zo enthousiast zijn over het marketing automation pakket SharpSpring? Het is een partij die continu bezig is met innovatie en verbetering van de software. Heb jij bijvoorbeeld al kennis gemaakt met nieuwe SharpSpring functies zoals de visual workflow builder, de company utilization score en de meer uitgebreide Adwords…
Drie verschillen tussen Marketing Automation en CRM die elke B2B marketeer moet kennen CRM en Marketing automation: het zijn begrippen die dicht bij elkaar liggen. Beide zijn essentiële systemen (c.q. software) voor marketing en sales. Maar wat zijn nu de verschillen? Wanneer kies je voor welk systeem? Heb je ze alle twee nodig? In dit…
Ken je het gevoel van het moment dat je op de verzendknop moet drukken? Zelfs voor een ervaren e-mailmarketeer blijft dit spannend. Je hebt alles nauwkeurig gecontroleerd en eventueel een tweede lezer naar je e-mailing laten kijken. Maar toch is een foutje zo gemaakt: een verkeerde aanhef, een link die toch niet blijkt te werken…
Loopt je marketingafdeling vast in de piekmomenten en heb je extra handjes nodig? Dan heb je vast wel eens gedacht om een interim e-mail marketeer of online marketeer in te schakelen. In dit artikel lees je meer over de eigenschappen van een succesvolle interim marketeer en wat deze voor jou kan betekenen.
Marketing automation is een belangrijk marketingmiddel. Er wordt veel over geschreven en het klinkt allemaal heel gemakkelijk om toe te passen. Maar veel marketeers weten niet waar ze moeten beginnen. We merken dat marketing automation vragen oproept. Daarom heeft Qamel de zeven belangrijkste en meest gestelde vragen over marketing automation voor je beantwoord.
Wat is jouw man op de maan? Een plek in de Emerce100 stond bij Qamel op het lijstje. Mocht je ons artikel over de publicatie hebben gemist: JA, we hebben wederom een topnotering in de Emerce100! Emerce noemt ons één van de beste e-mailmarketing bureaus. Onze nieuwe man op de maan is dat wij volgend…
Bij Qamel houden we heel goed bij wat de ontwikkelingen zijn van marketing automation in Nederland. Hier een voorjaarsupdate 2017 over marketing automation software die in Nederland wordt gebruikt. Ook geven we je nog 3 redenen waarom je software wilt die al in Nederland gebruikt wordt.
Editie 2017 van de E-mail Benchmark van E-Village is onlangs verschenen. We evalueren de resultaten voor goede doelen organisaties. Zo lees je in dit artikel meer over aflever ratio’s, respons ratio’s en wat de beste verzenddagen zijn voor je e-mail campagnes in non-profit.
B2B marketing automation: de 5 redenen waarom Als het gaat om marketing worden business-to-business bedrijven geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Een van die hersenkrakers is b2b marketing automation. Marketing automation is een effectieve oplossing voor het automatisch omzetten van anonieme online bezoekers naar kwalitatief goede prospects.
In dit blogartikel worden de belangrijkste cijfers van de E-mail benchmark 2017 besproken voor de B2B markt. Zo lees je in dit artikel meer over aflever ratio’s, respons ratio’s en wat de beste verzenddagen zijn voor je e-mail campagnes.
Qamel staat wederom in de Top-10 van beste e-mailmarketing bureaus van Nederland, gewaardeerd met 4,5 ster! De e-mailmarketing specialisten uit Nieuwegein behouden daarmee de top notering in de categorie van beste e-mailmarketing bureaus van Nederland. Een prestatie waar iedereen van Qamel trots op is!
SharpSpring is dé tool voor marketing automation. De software biedt een compleet platform voor marketing en sales, met functionaliteiten zoals website tracking, e-mail automation, lead scoring, CRM integratie en dynamische content. SharpSpring biedt veel functionaliteiten, maar welke functionaliteiten kun je als B2B organisatie inzetten? Met SharpSpring wordt marketing automation B2B een eitje, bekijk in onze…
Op 7 april 2017 wordt de 12e editie van de Emerce100 gepubliceerd. In de speciale uitgave publiceert Emerce hoe beslissers werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.
Qamel is sinds kort geregistreerd partner MailPlus. Met MailPlus maak je zelf snel en gemakkelijk e-mail nieuwsbrieven, webformulieren, enquêtes, SMS campagnes, landingspagina’s en automatische multichannel campagnes. De software is gericht op de niet-technische marketeers die geweldige resultaten willen behalen.
Marketing automation verbetert de ROI. Echter, veel marketeers zijn er nog wat terughoudend mee. De implementatie loopt spaak of het is niet rendabel en kost teveel tijd. Dit komt omdat veel marketeers marketing automation behandelen als een soort geavanceerde e-mailmarketing. Wil je marketing automation implementeren en leren begrijpen?
Het is je vast opgevallen dat een button met een call to action in e-mail voorkomt in diverse soorten en maten. Je ziet variatie in tekst (kort of lang), vorm (rechthoekig of juist rond) en variatie in kleur. Een goede call to action kan de lezer sneller verder helpen en bevordert clicks.
Hubspot, Act-on, Marketo, ActiveCampaign, Eloqua… zo kan ik nog wel even doorgaan: door het grote aanbod van marketing automation pakketten kan je soms door de bomen het bos niet meer zien. Waarom wij SharpSpring marketing automation aanbevelen als pakket leg ik je graag in deze blog uit.
Naast onze e-mailmarketing diensten is Qamel sinds kort officieel partner van SharpSpring in Nederland. Als officiёle SharpSpring partner heeft Qamel alle kennis en ervaren consultants in huis voor onboarding en begeleiding van marketing automation trajecten.
Marketing automation is het toverwoord en de logische uitbreiding van e-mailmarketing. Je kent de voordelen, weet wat de mogelijkheden zijn en je bent al een tijdje van plan om er ‘iets’ mee te gaan doen. In het seminar marketing automation op dinsdag 21 februari in Amsterdam leren we je aan de hand van de theorie…
Marketing automation, data-analyse, attribution, lead scoring en artificial intelligence. De e-mailmarketing trends klinken nogal technisch voor een marketeer. In dit blogartikel helpen wij je om hier in 2017 op in te spelen, zodat je weet waar jouw focus op moet liggen.
Vroeger probeerde ik altijd mijn eigen spullen te repareren, wanneer een koptelefoon of een fiets het niet meer deed ging ik er al snel zelf aan sleutelen. Vaak zag je mij dan de volgende dag met het openbaar vervoer reizen, blijkbaar was ik toch niet zo handig als ik dacht. Hoe zit het eigenlijk met…
Onder marketeers is er wel eens onduidelijkheid rondom e-mailregelgeving. Zelfs mensen die zich e-mailmarketing consultant noemen, houden de fabels rondom de anti-spam regels in stand. In dit blogartikel behandelen we de regels rondom uitschrijvingen. Voorkom hoge boetes en zorg dat je up-to-date bent.
Bij Qamel werken we dagelijks met Copernica Software. We bedenken regelmatig oplossingen die handig werken en deze kennis delen we graag met je. Als je net begonnen bent met mailings in Copernica, of als je benieuwd bent of je jouw werk met Copernica kan verbeteren, dan hebben we 3 handige tips waarmee je snel aan…
Onderwerpregels en pre-headers: Vergeet de envelop van je e-mail niet De mailing staat klaar: verzenden maar! Voordat een lezer jouw mailing daadwerkelijk bekijkt ziet hij als eerste de envelop. Hoe vaak controleer jij deze op verbeterpunten? De envelop bepaalt of de mailing interessant genoeg is om te openen of niet. De envelop bestaat uit 3…
Je bent marketeer en je hebt op een vakbeurs gestaan waarbij je veel leads hebt gegenereerd. Deze kostbare leads wil je zo snel mogelijk e-mailopvolging geven nu deze nog ‘warm’ zijn. Er ontstaan wel eens misverstanden rondom de wet- en regelgeving voor e-mailmarketing. Heb je nou wel of niet toestemming van de lead voor beursopvolging…
Je hebt vast al wel eens een geautomatiseerde e-mailcampagne uitgevoerd en je vingers jeuken om de volgende stap te maken. Maar waar moet je dan op letten en hoe past het in een plan? Als je snel wilt weten hoe geavanceerd je al bezig bent met marketing automation, kun je het Marketing Automation Maturity model…
Met trots laten we je weten dat Qamel is genomineerd voor de Copernica Partner of the Year Award 2016. Wederom een bekroning op ons harde werken om een topspeler in e-mailmarketing te zijn en te blijven.
Opvallen met de onderwerpregel willen we natuurlijk allemaal. Dat de subjectline een belangrijke factor is om de open rate van je e-mail positief te beïnvloeden weten we ook. Maar welke tips zijn er om in de overvolle mailbox van de ontvanger op te vallen? Deze blog geeft tips voor meer opens van jouw e-mails en…
In het blogartikel ‘12 e-mailmarketing inzichten voor een beter resultaat deel 1’ heb je de eerste 6 inzichten gelezen die je kunt gebruiken om je e-mailmarketing resultaten te verbeteren. In deze blog delen we de overige 6. Je leest o.a. over e-mail testen, de wet- en regelgeving en software voor e-mailmarketing. Je vindt ook tips…
‘Beter goed gejat dan slecht bedacht’. Of het nu om een ingrediëntenlijst voor een smaakvol recept gaat of een lijst e-mailmarketing inzichten, soms kan het geen kwaad beroep te doen op de experts om je heen. Als nr. 1 e-mailmarketing bureau in de Emerce 100 delen we 12 inzichten inclusief nuttige whitepapers en artikelen voor…
Het startsignaal is gegeven er moet weer een nieuwe nieuwsbrief uit. Als marketeer heb je één doel voor ogen en dat is om te scoren met je e-mail nieuwsbrief. Voordat je jezelf echter tot kampioen kunt kronen moet je mail wel aankomen. Een foute pass is namelijk al snel gemaakt, want niet elke mail zal…
Loop je vast met e-mail marketing of ben je al een paar jaar bezig zonder het gewenste resultaat? Qamel heeft het E-mail Maturity Model ontwikkeld zodat je kunt bepalen welke best practices je aandacht moet geven. In dit blogartikel lees je over de 4 fasen van het E-mail Maturity Model, waarmee je kunt achterhalen wat…
Het benchmark rapport: een jaarlijks terugkerend rapport waarin de resultaten worden gedeeld van miljarden e-mails. Dit jaar heeft e-Village wederom een benchmark rapport uitgebracht waarin meer dan 3,5 miljard e-mails van ruim 8.500 campagnes van 750 Nederlandse organisaties zijn bestudeerd. Je hoeft het rapport van 52 pagina’s niet door te spitten want wij hebben de…
Een belangrijke manier om de return on investment van e-mailmarketing te verhogen is testen. Veel online marketeers besteden nog te weinig tijd aan het structureel testen van e-mailings. Het boek ‘Meer opens, meer clicks’ van Frans Reichardt en Marc Borgers helpt marketeers aan de hand van een duidelijk stappenplan en verschillende testmethoden resultaten van e-mailcampagnes…
Vergeleken met vorig jaar zijn de openingspercentages iets gedaald en zijn de klikpercentages daarentegen gestegen. Relevantie is key! Zie jij deze ontwikkeling ook bij jouw e-mail marketing resultaten? E-Village heeft ook dit jaar weer de E-mail Benchmark uitgegeven. In dit benchmark rapport zijn meer dan 3,5 miljard e-mails van ruim 8.500 campagnes van 750 Nederlandse…
Als bedrijf wil je weten hoe klanten denken over je aanbod van producten of diensten en services. Door een online klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren kun je op een eenvoudige manier vragen laten beantwoorden door je relaties. Een online vragenlijst is een snelle, goedkope en bovenal efficiënte manier om respons van klanten te verzamelen. Hierbij krijg…
Zijn bij jou marketing en sales in harmonie? Levert jouw marketing wat sales nodig heeft? Sales heeft behoefte aan voldoende kwalitatieve leads om achteraan te jagen. Marketing automation maakt het mogelijk om opgewarmde leads aan sales te leveren door leads te begeleiden in het aankoopproces. Zo krijg je als marketeer een perfecte relatie met sales.
E-mail marketing mag dan één van de oudste online kanalen zijn, het is nog steeds een van de meest effectieve. Met e-mail kun je persoonlijk communiceren, zijn er automatiseringsmogelijkheden waardoor lead nurturing steeds makkelijker en effectiever wordt en krijg je inzicht in statistieken en conversiepercentages. Om goede resultaten te behalen is het belangrijk dat je…
Qamel is uitgeroepen tot het beste e-mailmarketing bureau van Nederland en staat als nummer 1 in de 2016 editie van de Emerce 100 die vanmorgen is uitgebracht. Beslissers op het gebied van online marketing, ICT en e-business gaven Qamel een waardering van 5 sterren. Qamel is als beste gewaardeerd op het gebied van kennis, prijs-kwaliteitsverhouding,…
De afgelopen jaren is e-mail marketing veranderd. Kwam je een paar jaar geleden nog weg met een maandelijkse nieuwsbrief, dat is in 2016 niet meer voldoende. Marketeers weten dat ze nu inbound marketing en lead nurturing moeten toepassen. Prioriteiten stellen is lastig, waar begin je als je met e-mail het verschil wilt maken? Hoe definieer…
Het is voor een marketingafdeling onmogelijk om alle kennis die nodig is voor een perfecte e-mailmarketingstrategie en uitvoering in één persoon te bundelen. Organisaties kiezen dan ook steeds vaker voor de optie uitbesteden. Een full service bureau kan meerdere specialisten tegelijk inschakelen en biedt je een bron van expertise en kennis. In dit blogartikel geef…
Marketeers in B2B weten dat ze, net als hun collega’s in de B2C, voortdurend tactieken moeten aanpassen. Dat betekent ook dat je soms op een andere manier moet kijken naar B2B e-mailmarketing. Met name de vraag naar leads vertaalt zich anders dan voorheen. Ik zie een duidelijke trend dat B2B marketeers de focus van pure…