Blog van Qamel

Qamel nu gecertificeerd SharpSpring Platinum Partner

Qamel nu gecertificeerd SharpSpring Platinum Partner SharpSpring heeft ons de afgelopen maand de hoogst mogelijke partnerstatus uitgereikt. Wij zijn trots te mogen mededelen dat wij niet Gold, maar SharpSpring Platinum partner zijn in het partner certification program van SharpSpring! SharpSpring Platinum partner: Expert Marketing Automation Rick Carlson, CEO van SharpSpring zegt hierover:  “When a partner…

LEES MEER

Preference center: het geheime wapen tegen uitschrijvingen

Als e-mailmarketeer wil je relevante  e-mail met de juiste frequentie op de juiste tijd naar de juiste persoon te sturen. Met marketing automation is dit goed te realiseren. Maar hoe goed jouw mails ook zijn, er zijn altijd een aantal abonnees die jouw mails niet meer willen ontvangen en uitschrijven. Als men voorkeuren kan opgeven,…

LEES MEER

Het gevaar van spamtraps in SharpSpring en hoe je ze vermijdt

Als e-mailmarketeer wil je niets liever dan je reputatie als verzender hoog houden. Maar hoe meer je adressenbestand groeit, hoe groter de kans dat er spamtraps tussen zitten die ervoor zorgen dat je niet meer kunt verzenden. Als je SharpSpring gebruikt en tegen spamtraps aanloopt, zal SharpSpring je verzendingen blokkeren. En dat terwijl jij zo…

LEES MEER
Content marketing

Wat elke marketeer moet weten: verschil in Demand en Lead Generation

“In 2019 gaan we door content marketing 20% meer leads genereren. Met deze demand generation strategie gaan we omzet verdubbelen.” Staat dit in jouw marketingplan voor 2019? Als je als marketing manager of sales manager je strategie communiceert, zorg er dan voor dat je terminologie goed gebruikt. Vaak hoor ik dat demand generation en lead…

LEES MEER

Kennissessie SharpSpring: klanten leren van klanten

Wat gebeurt er wanneer je een selecte SharpSpring klanten van Qamel in een kamer plaatst? Een zeer geslaagde inspiratiesessie waarin klanten elkaar proberen te helpen met het begrijpen en inzetten van SharpSpring. Dit gebeurde op 30 oktober j.l. toen we bij Qamel zo’n sessie organiseerde. Qamel organiseert regelmatig kennissessies om klanten van elkaar te laten…

LEES MEER

Uw partner in marketing automation en e-mailmarketing

Bouw jij zelf je huis van de grond op? Waarschijnlijk niet. Misschien bezit je wel de kennis om een onderdeel te realiseren; de leidingen, het stucen of verven, maar om echt alle onderdelen zelf te doen, wordt erg lastig. Met het groeiende belang van online marketing, heeft bijna ieder bedrijf tegenwoordig een eigen marketing afdeling.…

LEES MEER

5 uitdagingen in marketing automation (en tips om ze te verslaan)

In ons stappenplan kan je lezen hoe je moet starten met marketing automation. In dit vervolg duiken we verder in op de uitdagingen die marketing automation biedt wanneer er eenmaal mee gestart is. Want zelfs al wordt het stappenplan exact gevolgd, gaandeweg komt iedereen uitdagingen tegen die opgelost moeten worden. Het Amerikaanse bedrijf MarTech Series…

LEES MEER

Starten met marketing automation voor B2B

Iedereen praat over marketing automation, het is dè trend van 2018. Sommige mensen denken dat het alleen gaat om het automatiseren van de marketing. Bij Qamel koppelen we er een doel aan: “Het automatiseren van marketing processen, met behulp van software, om leads en prospects door de customer journey te loodsen” Het voordeel van marketing automation…

LEES MEER

Marketing automation is de stille kracht achter E-mail Summit presentaties

Op donderdag 21 juni werd de DDMA Email Summit 2018 gehouden in Amsterdam. Emailspecialisten van over het hele land konden luisteren naar de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Natuurlijk was Qamel ook aanwezig deze dag! Ondanks dat het niet specifiek aan bod is gekomen, is de stille kracht van deze summit toch marketing automation geweest. Maar dat is…

LEES MEER

4 redenen waarom onboarding SharpSpring vaak mislukt

Onboarding wordt vaak verkeerd begrepen: instappen, motoren starten en wegvliegen. Zo gaat het meestal niet. Zelfs onboarding op een klein vliegveld kost veel wachttijd, frustratie en vertragingen. Bij het in gebruik nemen van je marketing automation platform (onboarding) is het niet anders: onboarding mislukt als je niet uitkijkt. Na ruim een jaar en een tiental…

LEES MEER

SharpSpring in toonaangevende shortlist marketing automation

G2 Crowd is de grootste onafhankelijke softwarevergelijker voor B2B-bedrijven. Het is G2 Crowd’s missie om professionals in bedrijven zelfvertrouwen te geven bij aankoopbeslissingen. SharpSpring is door G2 Crowd geplaatst in het exclusieve “Leader” kwadrant in de the G2 Crowd Marketing Automation Grid gebaseerd op sterke consumentenvertrouwen scores en groei in marktaandeel.

LEES MEER

AVG (GDPR) Checklist voor Marketing Automation

Nog een aantal weken en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt van kracht. Ben jij er al klaar voor? De nieuwe wet vervangt de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en kent een veel strengere handhaving en hoge boetes bij overtreding van de privacyregels. AVG is de Nederlandse benaming voor de Europese GDPR (General Data Protection Regulation).

LEES MEER
partners SharpSpring en Qamel

SharpSpring en Qamel partners in Marketing automation

Marketeers zo blijkt uit onderzoek van Liana technologies zien de voordelen van automatiseren van marketing processen. In de top 3 van voordelen van Marketing automation staan: 1) het verbeteren van gerichte communicatie, 2) een betere klantervaring, 3) hogere kwaliteit van leads. Je kunt als bedrijf klein beginnen en starten met marketing automation door een eenvoudige…

LEES MEER
verandering technische marketeers

Dramatische verandering in B2B Sales door marketing automation

McKinsey & Company kwam vorige maand met een fascinerend artikel over strategie voor B2B sales groei. Ze noemen het fraai “a three-pronged strategy to drive above-market growth”. Feitelijk richten ze zich in het artikel op sales leaders. Maar ik ben ervan overtuigd dat juist “marketing leaders” op deze strategie moeten aanhaken. En dat versterkt dan…

LEES MEER
engagement door individuele communicatie met marketing automation

Marketing automation: trends om in 2018 rekening mee te houden

Individuele communicatie met klant en prospect en engagement bereiken met marketing automation. Uit een groot wereldwijd onderzoek van het Finse Liana Technologies blijkt dat marketing automation ondanks duidelijke voordelen voor de marketeer niet grootschalig wordt ingezet. De meest belangrijke redenen: een gebrek aan expertise en te weinig specialisten marketing automation.

LEES MEER
SharpSpring Social

SharpSpring gaat Social

Social media is een onmisbare koppeling in marketing automation software. SharpSpring speelt hierop in met de introductie van SharpSpring Social. Daarmee voegt SharpSpring een belangrijke set features toe waarmee marketeers vanuit één applicatie analyse, automation, en social media kunnen aansturen en bewaken. Deze “complete set social media management tools” biedt de mogelijkheid om vanuit SharpSpring…

LEES MEER
logo's

Copernica e-mail trends en case Fotoacademie

Op 14 september organiseerde Qamel in samenwerking met Copernica het seminar marketing automation ‘een logische uitbreiding van e-mailmarketing’ bij Copernica in Amsterdam. Met een volle zaal kon deze middag, speciaal voor online marketeers, van start! De laatste e-mailmarketing trends kwamen aan bod en Fotoacademie liet zien hoe zij marketing automation inzetten om hun ambitie te…

LEES MEER
Word jouw mailing gezien als Spam?

Spamfilters en e-mailmarketing: welke invloed kan ik uitoefenen?

Wist je dat het woord ‘SPAM’ oorspronkelijk de merknaam is van een bepaald soort ingeblikt vlees dat nog steeds bestaat en in Nederland wordt verkocht onder de naam ‘Smac’? De Britse komieken van Monty Python gebruikten het in een sketch om het toen actuele verbod op ‘unsolicited advertising’ (sluikreclame) op televisie aan de kaak te…

LEES MEER

Inspiratie van KWF Kankerbestrijding voor goede doelen

Het was een geslaagde middag! Qamel heeft in samenwerking met Stichting ALS Nederland meer dan 20 goede doelen ontvangen voor een inspiratiesessie over e-mailmarketing. Bert-Jan van Rein (Oprichter Qamel) en gastspreker Roel Berghuis (Direct Marketing Coördinator KWF Kankerbestrijding) stonden voor een volle klas fondsenwervers en marketeers. In dit blogartikel blikken we terug en geef ik…

LEES MEER
Cookies

In 7 stappen met inbound marketing de grootste koekjes verkoper

Stel, je buurmeisje heeft heerlijke koekjes gebakken met noten en chocolade en wil deze gaan verkopen. Ze gaat langs de deuren om de koekjes aan te bieden, maar komt er gaandeweg achter dat sommige mensen liever koekjes zonder noten willen en anderen zonder chocolade. Ook wil niet iedereen een zakje van 12 koekjes. Uitkomst, ze…

LEES MEER

Hyper personalisatie: zo gebruik je de data van je lead optimaal

Bert-Jan van Rein (Qamel) en gastspreker Roel Berghuis (Digital Marketing Coördinator KWF Kankerbestrijding) stonden tijdens de inspiratiemiddag op 20 juli voor een volle zaal met goede doelen organisaties. In dit blogartikel blikken we terug en geef ik je de belangrijkste learnings rondom het onderwerp ‘Hyper personalisatie’. Aan de hand van verschillende invalshoeken, helpen we je…

LEES MEER
SharpSpring

Nieuwe functies SharpSpring marketing automation

Nieuwe functies SharpSpring marketing automation Waarom wij zo enthousiast zijn over het marketing automation pakket SharpSpring? Het is een partij die continu bezig is met innovatie en verbetering van de software. Heb jij bijvoorbeeld al kennis gemaakt met nieuwe SharpSpring functies zoals de visual workflow builder, de company utilization score en de meer uitgebreide Adwords…

LEES MEER
crm en marketing automation

Drie verschillen tussen Marketing Automation en CRM die elke B2B marketeer moet kennen

Drie verschillen tussen Marketing Automation en CRM die elke B2B marketeer moet kennen CRM en Marketing automation: het zijn begrippen die dicht bij elkaar liggen. Beide zijn essentiële systemen (c.q. software) voor marketing en sales. Maar wat zijn nu de verschillen? Wanneer kies je voor welk systeem? Heb je ze alle twee nodig? In dit…

LEES MEER
veelgestelde vragen marketing automation

Veelgestelde vragen over Marketing Automation in B2B

Marketing automation is een belangrijk marketingmiddel. Er wordt veel over geschreven en het klinkt allemaal heel gemakkelijk om toe te passen. Maar veel marketeers weten niet waar ze moeten beginnen. We merken dat marketing automation vragen oproept. Daarom heeft Qamel de zeven belangrijkste en meest gestelde vragen over marketing automation voor je beantwoord.

LEES MEER

5 redenen om marketing automation in te zetten voor B2B

B2B marketing automation: de 5 redenen waarom Als het gaat om marketing worden business-to-business bedrijven geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Een van die hersenkrakers is b2b marketing automation. Marketing automation is een effectieve oplossing voor het automatisch omzetten van anonieme online bezoekers naar kwalitatief goede prospects.

LEES MEER
Marketing automation b2b

SharpSpring Marketing Automation B2B

SharpSpring is dé tool voor marketing automation. De software biedt een compleet platform voor marketing en sales, met functionaliteiten zoals website tracking, e-mail automation, lead scoring, CRM integratie en dynamische content. SharpSpring biedt veel functionaliteiten, maar welke functionaliteiten kun je als B2B organisatie inzetten? Met SharpSpring wordt marketing automation B2B een eitje, bekijk in onze…

LEES MEER
Envelop

Onderwerpregels en pre-headers: Vergeet de envelop van je e-mail niet

Onderwerpregels en pre-headers: Vergeet de envelop van je e-mail niet De mailing staat klaar: verzenden maar! Voordat een lezer jouw mailing daadwerkelijk bekijkt ziet hij als eerste de envelop. Hoe vaak controleer jij deze op verbeterpunten? De envelop bepaalt of de mailing interessant genoeg is om te openen of niet. De envelop bestaat uit 3…

LEES MEER
Beurs meeting

Beursopvolging via e-mail: Wat zijn de regels rondom de wet-en regelgeving?

Je bent marketeer en je hebt op een vakbeurs gestaan waarbij je veel leads hebt gegenereerd. Deze kostbare leads wil je zo snel mogelijk e-mailopvolging geven nu deze nog ‘warm’ zijn. Er ontstaan wel eens misverstanden rondom de wet- en regelgeving voor e-mailmarketing. Heb je nou wel of niet toestemming van de lead voor beursopvolging…

LEES MEER
Seminar Marketing Automation Qamel

Seminar marketing automation: Leer hoe het voor jou gaat werken

Marketing automation is hot! Maar weet jij aan welke knoppen je moet draaien om het voor jou te laten werken? 97% van de marketeers experimenteert met marketing automation maar zonder concrete doelstellingen. In het seminar marketing automation leren we je wat je moet doen om het leadmanagement proces en de customer journey te ondersteunen.

LEES MEER
Man kijkt door camera uitgebeeld met handen

12 E-mailmarketing inzichten voor een beter resultaat deel 2

In het blogartikel ‘12 e-mailmarketing inzichten voor een beter resultaat deel 1’ heb je de eerste 6 inzichten gelezen die je kunt gebruiken om je e-mailmarketing resultaten te verbeteren. In deze blog delen we de overige 6. Je leest o.a. over e-mail testen, de wet- en regelgeving en software voor e-mailmarketing. Je vindt ook tips…

LEES MEER
Man kijkt door rolluik

12 E-mailmarketing inzichten voor een beter resultaat deel 1

‘Beter goed gejat dan slecht bedacht’. Of het nu om een ingrediëntenlijst voor een smaakvol recept gaat of een lijst e-mailmarketing inzichten, soms kan het geen kwaad beroep te doen op de experts om je heen. Als nr. 1 e-mailmarketing bureau in de Emerce 100 delen we 12 inzichten inclusief nuttige whitepapers en artikelen voor…

LEES MEER
Goede doelen e-mail benchmark

Goede doelen e-mail benchmark: de belangrijkste cijfers samengevat

Het benchmark rapport: een jaarlijks terugkerend rapport waarin de resultaten worden gedeeld van miljarden e-mails. Dit jaar heeft e-Village wederom een benchmark rapport uitgebracht waarin meer dan 3,5 miljard e-mails van ruim 8.500 campagnes van 750 Nederlandse organisaties zijn bestudeerd. Je hoeft het rapport van 52 pagina’s niet door te spitten want wij hebben de…

LEES MEER
Meer opens meer clicks

Must have voor elke marketeer: Meer opens, meer clicks

Een belangrijke manier om de return on investment van e-mailmarketing te verhogen is testen. Veel online marketeers besteden nog te weinig tijd aan het structureel testen van e-mailings. Het boek ‘Meer opens, meer clicks’ van Frans Reichardt en Marc Borgers helpt marketeers aan de hand van een duidelijk stappenplan en verschillende testmethoden resultaten van e-mailcampagnes…

LEES MEER
e-mail benchmark 2016

E-mail benchmark 2016: de belangrijkste cijfers voor B2B op een rij

Vergeleken met vorig jaar zijn de openingspercentages iets gedaald en zijn de klikpercentages daarentegen gestegen. Relevantie is key! Zie jij deze ontwikkeling ook bij jouw e-mail marketing resultaten? E-Village heeft ook dit jaar weer de E-mail Benchmark uitgegeven. In dit benchmark rapport zijn meer dan 3,5 miljard e-mails van ruim 8.500 campagnes van 750 Nederlandse…

LEES MEER
Rekenrek Marketing Automation

Webinar Marketing automation B2B op 26 mei

Zijn bij jou marketing en sales in harmonie? Levert jouw marketing wat sales nodig heeft? Sales heeft behoefte aan voldoende kwalitatieve leads om achteraan te jagen. Marketing automation maakt het mogelijk om opgewarmde leads aan sales te leveren door leads te begeleiden in het aankoopproces. Zo krijg je als marketeer een perfecte relatie met sales.

LEES MEER
Infographic Checklist E-mailcampagne 2016

E-mailmarketing: 6 essentiële checks voor een succesvolle e-mailcampagne

E-mail marketing mag dan één van de oudste online kanalen zijn, het is nog steeds een van de meest effectieve. Met e-mail kun je persoonlijk communiceren, zijn er automatiseringsmogelijkheden waardoor lead nurturing steeds makkelijker en effectiever wordt en krijg je inzicht in statistieken en conversiepercentages. Om goede resultaten te behalen is het belangrijk dat je…

LEES MEER
Bureau Computer Leadmanagement

E-mail marketing in de versnelling door B2B lead management

Marketeers in B2B weten dat ze, net als hun collega’s in de B2C, voortdurend tactieken moeten aanpassen. Dat betekent ook dat je soms op een andere manier moet kijken naar B2B e-mailmarketing. Met name de vraag naar leads vertaalt zich anders dan voorheen. Ik zie een duidelijke trend dat B2B marketeers de focus van pure…

LEES MEER
Stoplicht

De nieuwe Gmail blokkeerfunctie: Wat is het en wat betekent het voor e-mail marketing?

Begin september introduceerde Google een nieuw logo. In dezelfde maand kwam Google echter met een andere interessante ontwikkeling in Gmail. Gebruikers van Gmail hebben een nieuwe mogelijkheid om van ongewenste mailings af te komen. E-mail afzenders zijn voortaan te blokkeren. Naast deze update heeft Gmail ook de optie ‘direct afmelden’ beschikbaar gemaakt in haar apps…

LEES MEER
Auto met automatische versnellingsbak

5 manieren om marketing automation en e-mail campagnes goed aan te laten sluiten

Een groot voordeel van e-mail marketing is dat je het kunt automatiseren. Door e-mailings geautomatiseerd te versturen haal je meer resultaat zonder extra mankracht en euro’s te investeren. Daarnaast verstuur je mailings die relevant zijn en op het juiste moment aankomen. Wanneer je overweegt geautomatiseerd mailings te sturen is het van belang een goed onderbouwd…

LEES MEER
lead nurturing via e-mail

Effectievere leadopvolging na beursdeelname met lead nurturing via e-mail op Emerce

Onlangs verscheen op Emerce de leerzame case van Famostar over effectieve leadopvolging na beursdeelname. De beurs Elektrotechniek is een belangrijk tweejaarlijks evenement waar Famostar veel leads ophaalt. Maar hoe zet je deze om in klanten? De combinatie van slimme e-mailmarketing (lead nurturing) en gerichte inzet van het sales team, moest voor betere conversies zorgen.

LEES MEER
Vakdag Fondsenwerving

Vakdag Fondsenwerving 2015: de reis van de donateur, de customer journey

De Vakdag Fondsenwerving is een grote inspiratiebron voor de goede doelen wereld. De presentaties geven fondsenwervers nieuwe inzichten om het traject van fan naar donateur goed in te richten en om in te spelen op het veranderende geefgedrag van donateurs. Een van de presentaties die dit belicht is die van Jos Jelier ‘Ontdek de waarde…

LEES MEER
Nationale Vakdag Fondesenwerving logo

Vakdag Fondsenwerving: het programma voor e-mail marketeers en fondsenwervers goede doelen

Aanstaande donderdag wordt de Vakdag Fondsenwerving weer georganiseerd en verzamelen fondsenwervers, marketeers, directies en bestuursleden zich in de Rotterdamse Kuip. Goed gepland want de kennisintensieve presentaties helpen je de plannen voor 2016 vorm te geven. Wij hebben de 6 sessies die essentieel zijn voor e-marketeers voor je op een rijtje gezet. Ga je naar de…

LEES MEER